۱۴۰۱.۱۲.۲۷

کتاب «تلخی رهایی» نوشته جواد کاموربخشایش در بیستمین جایزه بهترین کتاب دفاع مقدس رتبه تقدیر ویژه را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، با معرفی برگزیدگان خود، روز گذشته 22 اسفندماه به کار خود پایان داد.

در این اختتامیه کتاب «تلخی رهایی» نوشته جواد کاموربخشایش از انتشارات سوره مهر رتبه تقدیر ویژه را از آن خود کرد.

در تمام بخش‌های این دوره از جشنواره تنها دو کتاب توانستند رتبه تقدیر ویژه را دریافت کنند و بقیه کتاب‌های منتخب، رتبه تقدیری را کسب کردند.

کتاب «تلخی رهایی» حاوی خاطرات علی بیگلری، اسیر ایرانی رهاشده از اردوگاه اشرف، است که به قلم جواد کامور بخشایش در ۹ فصل نوشته شده است. 

راوی این کتاب، علی بیگلری است که در ۱۷سالگی در جبهه‌های غرب به اسارت نیروهای بعثی درآمد و پس از تحمل ۳سال‌ونیم سختی‌ها و تلخی‌های اسارت در اردوگاه‌های عراق، به‌ویژه کمپ اطفال، در عالم نوجوانی، برای گریز از رنج‌ها به اردوگاه اشرف پناه برد، اما برخلاف انتظار، آنجا هم حدود ۱۳ سال به‌معنای واقعی اسیر و زندانی شد. افراد این اردوگاه او را شست‌وشوی مغزی دادند و مدتی به خدمت گرفتند.

 در مقدمهٔ این کتاب آمده است که کتاب «تلخی رهایی» دنیای جدیدی از ادبیات پایداری را به روی خواننده گشوده است؛ چون حال‌وهوایش شبیه کتاب‌هایی نیست که با عنوان خاطرات از اسیران (آزاده‌های) دوران جنگ منتشر شده؛ همچنان که زندگی خود علی بیگلری هم مثل زندگی آزاده‌های دیگر نیست. در پایان این کتاب نیز اسناد و عکس‌هایی مبنی بر وقوع اتفاقات قرار داده شده‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha