۱۴۰۱.۰۸.۰۲

رئیس حوزه هنری استان کردستان از چاپ کتاب مجموعه اشعار فردین صادق ایوبی هنرمند نام آشنای کردستانی با عنوان «درتابلوهایم اسب سوار ندارد» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: در ادامه فعالیت محوری حوزه هنری استان کردستان که حمایت از تولید آثار در بخش های مختلف هنری است، مجموعه اشعار فردین صادق ایوبی به همت حوزه هنری این استان چاپ و عرضه شده است.

وی ادامه داد: کتاب شعر «در تابلوهایم اسب سوار ندارد» مجموعه اشعار فردین صادق ایوبی است که در کتابی 187 صحفه ای و به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان چاپ و عرضه شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در این مجموعه که توسط نشر پرهیب منتشر شده است، کار صحفه آرایی اثر توسط آری عبدی انجام شده و طراحی جلد هم اثر هنرمند کاوه خداکرمی است.

وی بیان کرد: در این اثر هنری در مجموع بالغ بر 150 قطعه شعر به سبک شعو نو یا نیمایی به زبان فارسی جمع آوری شده و از ابتدای هفته جاری در کتاب فروشی های معتبر استان کردستان با قیمت 80 هزار تومان عرضه شده است.

مرادی با اشاره به سیاست تولیدمحوری در حوزه هنری استان کردستان، افزود: در همین راستا ما تلاش می کنیم که در بخش های مختلف هنری زمینه برای چاپ و تولید آثار فاخر هنری فراهم شود و این اثر نیز در همین راستا مورد حمایت قرار گرفته و خوشبختانه امروز به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حوزه هنری استان کردستان چندین اثر فاخر را تولید و عرضه کرده است، گفت: انتشار آلبوم موسیقی، چاپ کتاب، تولید فیلم کوتاه و ... از جمله فعالیت ها و اقدامات شاخص حوزه هنری در راستای حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان به شمار می رود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برگزاری رویدادهای شاخص و محوری استانی و ملی در بخش های مختلف را از دیگر فعالیت های این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل همراهی و اعتماد هنرمندان حوزه هنری استان کردستان در طول سال فعالیت های مختلفی را در دستور کار قرار می دهد و خوشبختانه این فعالیت ها در میان استقبال خوب مردمی هم برگزار می شوند.

کتاب در تابلوهایم اسب سوار ندارد اثر استاد فردین صادق ایوبی هنرمند نقاش و نویسنده کردستانی که سالها سابقه تدریس در مدارس و دانشگاه های استان کردستان را نیز دارد در کتاب فروشی های این استان در دسترس علاقمندان قرار دارد.

فردین صادق ایوبی نقاش، شاعر، نویسنده و هنرمند معروف ایرانی که در سال ۱۳۳۱ خورشیدی، در شهر سنندج متولد شد. پس از پایان دوران متوسطه، وارد دانشسرای هنر شد و پس از فارغ‌التحصیلی، به‌طور حرفه‌ای به نقاشی روی آورد و در سایه‌ جدیت، پشتکار و تمرین مداوم، به جمع بزرگان نقاشی ایران پیوست.

برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه انفرادی و جمعی در عرصه‌های داخلی و خارجی، نقاش برگزیده‌ فستیوال بین‌المللی نقاشان جهان (۱۹۹۷ میلادی، دهلی نو، هندوستان)، نقاش برگزیده‌ سومین نمایشگاه دوسالانه‌ نقاشان ایران از جمله مهمترین فعالیت های وی به شمار می رود.

استاد صادق‌ایوبی همچنین نویسنده‌ بیش از ۵۰ مقاله‌ فرهنگی است که در نشریات کشوری و محلی به‌ چاپ رسیده‌اند. این استاد برجسته کردستانی در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک درجه یک هنری (دکترا) شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha