۱۳۹۹.۱۰.۲۰

به منظور گرامیداشت سردار جبهه مقاومت، بیش از 20 اثر هنری در رشته‌های تجسمی، ادبی، موسیقی و نمایش در نگارخانه سوره حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، آثار هنرمندان متعهد و انقلابی مازندران با موضوع مکتب سلیمانی به مناسبت سالروز شهادت سردار جبهه مقاومت و همزمان با سالگرد حوادث انقلابی 18 دی ساری، با حضور جمع محدودی از مسئولین استانی، هنرمندان و فعالان فرهنگی در حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، رئیس حوزه هنری مازندران در آیین رونمایی از آثار تولیدی هنرمندان استان با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه از مهم‌ترین وظایف هنرمندان حراست از قداست هنر و احساس تعهد و تکلیف برای استفاده درست از هنر برای بیان ارزش‌ها است، عنوان کرد: سری جدید کارهای تولیدی هنری، با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت توسط حوزه هنری مازندران از سه ماه پیش آغاز شده است.

وی افزود: آثار تولیدی با توجه به شرایط خاص کرونایی پس از رونمایی از طریق فضای مجازی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

معصومی‌گرجی با بیان اینکه حوزه هنری یک نهاد انقلابی است و تلاش دارد با حضور هنرمندان متخصص و متعهد در حیطه هنر انقلاب اسلامی، مفاهیم ارزشمند انقلاب و آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا را با زبان هنر و استفاده از اندیشه هنرمند متعهد و انقلابی به جامعه عرضه کند، ادامه داد: تاکنون در مناسبت‌های مختلف همانند مراسم تشییع شهدای غواص، شهدای خان طومان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی، چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ... به همت هنرمندان استان آثار ارزشمندی تولید و منتشر شد. وی گفت: در این برنامه آثار استادان و هنرمندانی همانند «عبدالحسین جلالی» در رشته خوش‌نویسی، «نصرت‌الله نوریان» در رشته نقاشی، «سید مرتضی جعفری» در رشته خوش‌نویسی، «صادق گنجوی» در رشته نگارگری، «میرعلی مطلبی» در رشته خوش‌نویسی، « زهرا قاسمی» در رشته تذهیب، «حسین بهرامی» در رشته پوستر، «محمدرضا ولی‌پور» و «طاها بریمانی» در رشته موسیقی و تصنیف، گروه انتظار (رهپویان ولایت) به سرپرستی «یوسف یونسی»، «میثم رنجبر» (مجموعه شعر شاعران مازندران با عنوان «ملت شهادت»)، «امین پورمند» نمایش سرباز سردار، «محمدامین رحمانی» در رشته پوستر، «ملیحه مقصودی» در رشته پوستر، امروز همزمان با سالروز گرامیداشت شهدای 18 دی ساری (مرکز مازندران) و گرامیداشت یاد و نام سردار جبهه مقاومت شهید سلیمانی در حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

وی ادامه داد: همچنین پوستر پویش مردمی «دل نگار» کار مشترک حوزه هنری مازندران، سازمان فضای مجازی سراج و سازمان رسانه‌ای اوج واحد مازندران نیز در این مجموعه رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، هنرمندان استان برای خلق آثار هنری وارد میدان شدند، گفت: تولید فیلم کوتاه با موضوع شهدای مدافع حرم و فرمانده شهدای مدافع حرم، ارائه استوری موشن و موشن‌گرافی در ایام سالگرد سردار سلیمانی نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری مازندران با محوریت گرامیداشت سردار سلیمانی بوده است. معصومی‌گرجی در پایان خاطرنشان کرد: به همت گروه سرود انتظار (وابسته به این مرکز) در اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در هفت نقطه از شهرستان ساری برنامه‌هایی اجرا شد که مورد اقبال عمومی شهروندان قرار گرفت.

همچنین در برنامه مذکور که به جهت رعایت موازین بهداشتی به شکل محدود برگزار شد، از هنرمندان حاضر به نمایندگی از طرف تمامی صاحبان و تولیدکنندگان آثار هنری در مجموعه حاضر در نگارخانه سوره این مرکز تقدیر شد.

شایان ذکر است، حوزه هنری مازندران در گذشته نیز تولیداتی با موضوع شهید سردار سلیمانی داشته است و علاوه بر مجموعه حاضر، آثاری ویژه فضای مجازی با عنوان «مشق عشق» در زمینه‌های ادبی، هنرهای نمایشی و تجسمی در شب‌های آتی از طریق پایگاه‌های مجازی این مرکز منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha