۱۴۰۱.۰۱.۲۴

کارگاه نقد کتاب « قربانت ایرج» به نویسندگی فرزاد بیات موحد 25 فروردین‌ماه 1401 در محل دبیرخانه کنگره 3535 شهید استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، کارگاه نقد کتاب «قربانت ایرج» بر اساس زندگینامه شهید ایرج بیات‌موحد روز پنج شنبه 25 فروردین 1401 به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

کتاب «قربانت ایرج» به قلم فرزاد بیات‌موحد از آثار مکتوب اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است  که در  سال 1399 در ۱۳۶ صفحه توسط نشر صریر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

ایرج از آن دسته آدم‌هاست که مزاری بر روی زمین ندارند و سینه‌های مردم عارف و عامی را مزار خویش ساخته‌اند. از آنهایی است که نامشان با زر بر رواق زبرجد نوشته شده و مصداق «جز نکویی اهل کرم نخواهند ماند» است؛ زیرا که دوست و آشنا از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.  او ، متولد سال ۱۳۳۱ است. دیپلم خود را در دبیرستان توفیق و دوره لیسانس خود را در دانشگاه شریف در رشته برق گذرانده. سپس برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس به هلند می‌رود و پس از بازگشت به ایران در زمان انقلاب مشغول به کار در مرکز تحقیقات  مخابرات می‌شود. پس از انقلاب  به مرکز تحقیقات دکتر زندی منتقل و مشغول فعالیت می‌گردند. با شروع جنگ به جنگ فراخوانده  و به تیپ یک لشگر ۱۶ قزوین اعزام می‌شود. در میدان جنگ به مبارزه می‌پردازد تا سرانجام در تاریخ ۱۵ دی ۵۹ در عملیات نصر در منطقه هویزه به شهادت می‌رسد و مفقود الاثر می‌شود.

لازم به یادآوری است، کارگاه نقد این کتاب در ساعت 11 صبح روز پنجشنبه 25 فروردین ماه 1401 با مجریگری مریم بیات‌تبار در ساختمان جهاد کشاورزی محل دبیرخانه کنکره ملی 3535 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha