۱۴۰۱.۰۱.۲۲

مسعود نجابتی در مراسم تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم گفت: متأسفانه بعد از شهادت ایشان دچار خلأ نقد هنری و نظریه‌پردازی در حوزه هنرهای تجسمی شدیم.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مسعود نجابتی در مراسم تجلیل از چهره سال هنر انقلاب در قم که به میزبانی حوزه هنری قم برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم و هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید آوینی هم در دوران حیات خود منشأ خیر و برکت برای انقلاب بود و هم شهادت او زمینه‌ساز توجه بیشتر به هنر و هنرمندان انقلابی شد.

وی از شهید آوینی به عنوان یکی از منتقدان ممتاز و باسواد هنر تجسمی یاد کرد و گفت: یادداشت‌های ایشان در مجله سوره با اسم مستعار منتشر می‌شد و ما تا مدت‌ها نمی‌دانستیم این نقدهای جامع و کامل اثر آقای آوینی است.

نجابتی افزود: بنده تشنه نقد هنر بودم و یادداشت‌های شهید آوینی را دنبال می‌کردم، متأسفانه بعد از شهادت ایشان دچار خلأ نقد هنری و نظریه‌پردازی در حوزه هنرهای تجسمی شدیم.

وی در بخش دیگری از این مراسم درباره آرزوی خود برای طراحی فونت قرآنی، گفت: متأسفانه این طرح به هیچ کجا نرسید و شروع نشده و نیاز به یک عزم ملی دارد.

مدیر کانون «هنر شیعی» افزود: همان‌گونه که حکومت عربستان از قرآن عثمان طاها حمایت کرد و امروز به قرآن جهانی تبدیل شده، ما هم توانایی طراحی فونت قرآنی را داریم اما نهادهای قرآنی و مسئولان مرتبط ورود نمی‌کنند.

نجابتی همچنین به جایگاه ممتاز هنرهای تجسمی در قم اشاره کرد و گفت: مسئولان در بسترسازی این اتفاق سهیم باشند و توجه بیشتری به هنرمندان داشته باشند و سالی چند بار سراغ آنان را بگیرند.

انتقاد‌ استاد نجابتی از بی‌توجهی مسئولان به هنرمندان قم

وی با انتقاد از اینکه در قم هیچ محل ثابت و پاتوقی برای جمع‌شدن هنرمندان وجود ندارد، گفت: این همه ساختمان فرهنگی بیکار در قم داریم اما متأسفانه در اختیار هنرمندان نیست.

این هنرمند قمی تصریح کرد: سال‌هاست پیشنهاد کردیم یکی از خانه‌های تاریخی قم که دائماً به رستوران تبدیل می‌شوند در اختیار هنرمندان استان قرار بگیرد و به خانه هنر انقلاب تبدیل شود اما استقبال نشد و ما از همین مقدار حمایت هم بی‌بهره هستیم.

نجابتی افزود: امروز خواهران تصویرساز کتب دینی در قم مشغول فعالیت هستند و جمعیت قابل توجهی شدند و اسم و رسمی دارند اما محیط و فضای کار مناسب ندارند.

وی تصریح کرد: چه اشکالی دارد یکی از این ساختمان‌های فرهنگی قم به بانوان هنرمند حوزه تجسمی اختصاص پیدا کند و آنها هم تولید اثر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha