۱۴۰۱.۰۱.۲۲

با حضور پیشکسوتان هنرهای تجسمی استان قم و اهالی رسانه از طلبه ‌هنرمند سید علی قافله‌باشی به عنوان چهره سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب در قم تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، صبح یکشنبه 21 فرودین ماه 1401 با حضور هادی گل‌محمدی، مسعود نجابتی، رئیس حوزه هنری قم و جمعی از اهالی رسانه از سیدعلی موسوی قافله‌باشی هنرمند نقاش، به عنوان چهره سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب در قم تجلیل شد.

مسعود نجابتی در سخنان یادآور شد: آقای قافله‌باشی از مفاخر تجسمی کشور محسوب می‌شود که فضای طلبگی را با هنر پیوند زد.

این هنرمند انقلابی افزود: او هم از هنرمندان ممتاز نقاشی است و هم در عرصه گرافیک آثار قابل‌توجهی دارد و در کارگاه‌های هنری متعددی در کشور از حضور وی بهره‌مند شده‌اند.

در ادامه، چهره هنر سال انقلاب در قم نیز با قدردانی از برگزاری این نشست، عنوان کرد: قطعاً هنرمندان زیادی هستند که شایسته عنوان هنرمند انقلاب باشند و کارهای تأثیرگذارتری هم از بنده تولید کرده‌اند.

این هنرمند جوان افزود: استان قم می‌تواند به مرکز و پایتخت هنرهای تجسمی آیینی در کشور تبدیل شود اما پیش‌نیاز این اتفاق، توجه و حمایت مسئولان از هنرمندان انقلابی است.

قافله‌باشی تصریح کرد: انتظار است که مسئولان شنونده سخنان هنرمندان باشند و همین که مسئولان در سال چند بار هنرمندان را صدا کنند و شنونده حرف‌های آنها باشند، ما راضی می‌شویم.

وی افزود: توجه مسئولان به هنرمندان صرفاً نباید به برگزاری یک جشنواره منحصر شود، اگر هنرمند جایگاه خود را پیدا کند، کار خود را انجام خواهد داد. اما وقتی هنرمند در متن کار نباشد، گوشه‌گیر می‌شود و توقعی نباید داشت که اثری از او تولید شود.

همچنین در حاشیه این نشست از سردیس شهید مرتضی آوینی با حضور پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی آقایان هادی گل‌محمدی و مسعود نجابتی، همزمان با سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم در ساختمان حوزه هنری قم رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha