۱۴۰۱.۰۱.۲۲

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان طی پیامی روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان طی پیامی روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

«پیام فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان به‌مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

از آغازین روزهای انقلاب، هنرمندان متعهد، همقدم و همدوش مردم به میدان آمدند و روح تعهد را در کالبد هنر خویش دمیدند. هم آنان که در هشت سال جنگ تحمیلی، هنر خویش را به سنگر آوردند و هم‌ قسم با شاهدان شهید، حماسه‌های بزرگ این سرزمین را جاودانه کردند. آنچه آنها را به میدان آورد نه تکلیف اداری که انگیزشی الهی و انقلابی بود که آنها را تا پای شهادت نیز همراهی کرد. به راستی کدام وظیفه و تکلیف می‌تواند چنین عاشقانه هنر را به صحنه بیاورد جز عشق به آرمان‌های بلند انقلابی که ریشه در ولایت و عاشورا دارد چندان که سید شهیدان اهل قلم در جهاد هنری از سیم خاردار نفس عبور کرد و فارغ از هر تکلیف و وظیفه دنیایی و مادی و تنها با تکیه بر روحیه جهادی خویش در سنگر هنر ایستاد و اوج هنر خویش را در شهادت به تصویر کشید تا آوینی‌ها و جهادگران هنرمند این انقلاب، در پرتو این چراغ روشن، مسیر جهادی خویش را پیدا کنند.

اینک در گام دوم انقلاب که تجلی عزت‌مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران اسلامی است، باور داریم که توسعه و پیشرفت تنها با اتکا به روحیه و تفکر انقلابی و جهادی امکان‌پذیر است. تفکری که برخاسته از اندیشه‌های عاشورایی است و چون درختی ریشه‌دار، سر به آسمان اقتدار می‌ساید و میوه‌هایش را به مردم هدیه می‌کند. هنر جهادی، هنری است همیشه در صحنه که دوشادوش مردم، بن‌بست‌های واهی و قالب‌های منفعل را درهم می‌شکند. هنری با مردم و برای مردم که ظرفیت‌های خویش را باور دارد و همین باور عزت مدارانه و روح جهادی است که دشمن را به وحشت انداخته است.

به یقین نقش هنرمندان بسیجی و جهادی در عرصه خدمت‌رسانی، خدمتگزاری و رفع محرومیت‌ها نقش بی‌بدیلی است که بستر و اسباب همگانی شدن فرهنگ کار و خدمت جهادی در جامعه خواهد شد و این روایت هنر انقلاب است به پرچمداری آوینی‌های زمان که با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم‌آفرین و پر اقتدار ایستاده‌اند.

اینجانب هفته بسیج را به ملت هنرمند و هنردوست ایران به ویژه جامعه فرهنگ و هنر استان زنجان و هنرمندان بسیجی این استان که حقیقتا در دوران دفاع مقدس همواره بسیجی وار با شایستگی هرچه تمام تر خدمتگزاری کرده اند را تبریک عرض مینمایم و از درگاه خداوند قادر و متعال برای همگان آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی مسئلت می نمایم.»

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha