۱۴۰۰.۱۱.۲۵

داستان «پس از طوفان» نوشته امین سپهوند با حضور مهدی کفاش مدرس داستان‌نویسی و منتقد ادبی و اعضای محفل یکشنبه‌های داستانی، عصر یکشنبه 24 بهمن ماه 1400 در سالن آسمان حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری،‌ داستان «پس از طوفان» نوشته امین سپهوند با حضور مهدی کفاش مدرس داستان‌نویسی و منتقد ادبی و اعضای محفل یکشنبه‌های داستانی، عصر یکشنبه 24 بهمن ماه 1400 در سالن آسمان حوزه هنری استان قم برگزار شد.

«پس از طوفان» روایتی‌ست از اتفاق تاریخی دوختن دهان  فرخی یزدی شاعر آزادی‌خواه عصر قاجار شخصیت‌های اصلی داستان خیاطی‌ست که مجبورش می‌کنند لبان فرخی را بدوزد.

پس از قرائت داستان توسط نویسنده حاضران و دبیر جلسه نقطه نظراتشان را درباره این اثر داستانی مطرح نمودند. مهدی کفاش در ابتدای سخنانش با استناد به گفته دیگر حاضران تصریح کرد: «اینکه مخاطب اثر بدون داشتن اطلاعات تاریخی، داستان برایش قابل فهم نسیت مشکلی اساسی‌ست. داستان باید خودش مستقل باشد و حتی اگر مخاطب ارجاعات بیرونی آن داستان را نداند برایش قابل درک باشد و از آن لذت ببرد.

وی در ادامه تصریح کرد: «از نقاط قوت این داستان، زبان تاریخی به شدت شسته و رُفته‌‎اش است و نویسنده توانسته به خوبی از پس زبان اثر  بر بیاید. از این منظر خواندن داستان لذت‌بخش بود و با وجود گنگ بودن قصه، متن آن خواندنی شده‌است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha