۱۴۰۰.۱۱.۱۲

نخستین جلسه کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» در سالن مهر حوز هنری قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوز هنری استان قم، نخستین جلسه کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» که با حضور مهدی کفاش و جمعی از هنرجویان و داستان‌نویسان شناخته شده در سالن مهر حوز هنری قم برگزار شد، به نقد داستان اکرم پناهی اختصاص یافت.

‌داستان اکرم پناهی که عصر یکشنبه 10 بهمن ماه 1400 در کارگاه یکشنبه‌های داستانی قرائت شد، داستان پسری بود که مجبور می‌شود مادر بیمارش را بخاطر اتفاقی که برایش افتاده به خانه سالمندان ببرد. این اتفاق باعث درگیری‌های درونی مرد و درگیری‌های او با خواهرش می‌شود.

پس از قرائت داستان توسط نویسنده، مهدی کفاش مدرس دوره‌های داستان‌نویسی و نویسنده رمان «وقت معلوم» و دیگر حاضران به نقد و بررسی این اثر داستانی پرداختند.

کفاش در نقد این اثر گفت: «داستان خوبی از خانم پناهی شنیدیم. کار زیر لایه‌های خوبی دارد و نگاهی نو و متفاوت به ماجرایی دارد که مشابهش را بارها شنیده‌ایم. اما زاویه دید متفاوت این کار باعث شده تا شاهد داستانی متفاوت باشیم. در این کار حس هم دردی با پسر بیشتر از قالب کارهایی با این موضوع بود و داستان بیشتر به مشکلاتی که پیری والدین برای فرزندان ایجاد می‌کند، پرداخته است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «‌شاهد دیالوگ‌های خوب و شسته رفته‌ای بودیم و استفاده از مدل‌های متفاوت داستان‌نویسی، از رفت و برگشت‌ها و فلاش بک‌ها تا گفتگو بین پسر و مادر باعث شده تا شخصیت‌ها به خوبی پرداخت شوند. همچنین ‌فضاسازی بین پسر و مادر به خوبی به تصویر کشیده شده‌است.»

علاقمندان به حضور در سلسله کارگاه‌های نقد داستان «یکشنبه‌های داستانی» که با حضور مهدی کفاش برگزار می‌شود،‌ می‌توانند درخواست ثبت نام و یا داستان خود برای نقد را در پیام‌رسان واتس‌اپ به شماره تلفن همراه  09057034960 ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha