۱۴۰۰.۱۱.۰۳

دوره عالی «فقه استدلالی در موضوع غنا و موسیقی» به همت حوزه هنری استان قم و با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، عصر دوشنبه 4 بهمن ماه 1400 نخستین جلسه دوره عالی «فقه استدلالی در موضوع غنا و موسیقی» به همت حوزه هنری استان قم و با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی برگزار می‌شود.

سرفصل‌های این دوره که طی 10 جلسه برگزار می‌شود عبارت است از؛ مبادی تصوریه و تصدیقی غنا و موسیقی،‌ بررسی ادوار چهارگانه فقه موسیقی و اطوار دوگانه غنا در فقه شیعه، حکم غنا(خوانندگی) در ادله اربعه شرعی، حکم موسیقی (نوازندگی) در ادله اربعه شرعی، ملاکات و مناطات حلیت و حرمت موسیقی در منظر فقها و رهبر انقلاب مبتنی بر کتاب غنا، نسبت‌شناسی موسیقی و انقلاب و سبک زندگی دینی، نسبت‌شناسی دستگاه‌های موسیقی و غنا در منظری موضوع شناسانه و حکمی.

مدرس دوره عالی «فقه استدلالی در موضوع غنا و موسیقی» حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فلاحتی مدرس سطح عالی فلسفه و فقه و مؤلف کتاب «موسیقی، فقه، انقلاب اسلامی: تهدید یا فرصت» است.

علاقمندان برای حضور در این دوره می‌توانند جهت ثبت نام با شماره تلفن: 37747700 داخلی 4 تماس بگیرند. سلسله جلسات دوره عصر دوشنبه هر هفته از ساعت 16 تا 17 در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha