۱۳۹۹.۰۹.۲۳

با حضور معاون راهبری استان‌های حوزه هنری در موزه شهدای قراخیل، از تولید موسیقایی «فرمانده دوران» و پوستر «وقت دیدار» (مجموعه خاطرات شهدای قراخیل) رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، شامگاه شنبه 22 آذرماه، تصنیف محلی «فرمانده دوران» با صدای «محمد رضا ولیپور» که به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است رونمایی شد.

در این رویداد همچنین با رونمایی از پوستر «وقت دیدار»، رسماً پژوهش و نگارش مجموعه خاطرات شهدای قراخیل به کوشش «احمد وسکره» نویسنده و پژوهشگر، آغاز شد.

مرادی‌بیناباج همچنین در حاشیه این رخداد فرهنگی هنری، ضمن بازدید از موزه شهدای قراخیل شهرستان قائمشهر اظهار کرد: روستای قراخیل یک پایگاه قوی ایثار و شهادت است که ماحصل تلاش مردمی از جنس ایثار و شهادت است، این مرکز می‌تواند ملجا همگانی برای مسافران و رهگذران باشد، اینجا را باید ملی بلکه جهانی کنیم تا مردم دنیا بدانند که در همچین نقطه‌ای چنین موزه‌ای تأسیس شده است.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری افزود: در این فضای ملکوتی حس نابی نهفته است. باید در حوزه هنری تلاش شود تا با برنامه‌ریزی، این مکان به یک پایگاه مؤثر در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده و الگویی در سطح بین‌الملل معرفی شود.

رئیس حوزه هنری مازندران نیز در این ویژه برنامه با بیان اینکه برای جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه‌ها و جلوه‌های معرفتی هشت سال دفاع مقدس باید کارهای جدی انجام شود، گفت: همانطور که مردم بی ادعای روستای قراخیل با اخلاص این فضا را ایجاد کردند ما نیز امیدواریم تدوین مجموعه «وقت دیدار» اجرایی شده، تا در مسیر همدلی با این مردم شریف اقدام مؤثری باشد و بتواند با ثبت بخشی از خاطرات بیش از 40 شهید قراخیل به انتقال ارزش‌های انسانی به نسل جوان کمک کند.

معصومی‌گرجی افزود: این فضا ارزشمند است و حس عجیبی به ما می‌دهد، همه این حال خوش را باید در آثارمان نمایش دهیم.

شایان ذکر است اثر موسیقایی «فرمانده دوران» با صدای «محمد رضا ولیپور» و تنظیم «سعید چوپانی» تک اثری است که با استفاده از چند مقام و تصنیف قدمایی موسیقی بومی مازندران، با شعری از «شعبان نادری» به رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha