۱۳۹۹.۰۹.۱۷

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کردستان گفت: گستره جشنواره ملی حماسه‌گویان کل کشور را در بر گرفته و آثار ارزشمندی به اسناد و آرشیو پر افتخار دفاع مقدس و تاریخ شفاهی می‌افزاید. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، کردستان یکی از استان‌هایی است که از نزدیک با جنگ تحمیلی در ارتباط بوده است، این استان رزمندگانی داشته که سال‌ها جان و مال و خانه و خانواده خود را درگیر دفاع از میهن کرده‌اند و خاطرات نابی دارند. به همین دلیل به گفت‌وگو با شهرام ستاری مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان کردستان نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

نظرتان در مورد جشنواره حماسه‌گویان چیست؟

این حرکت حرکت نو و قشنگی بود، به نظر من کار خیلی خوبی بود، انشاءالله هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی به واسطه زحماتی که کشیده‌اید نتیجه زحماتتان را ببینید، به نظر من کار نویی در کشور بود.

نکته جالب این جشنواره چه بود؟

اینکه شما فراتر از استان خودتان نگاه کردید و اینکه خواسته بودید خاطرات خیلی کوتاه نهایتاً در ده دقیقه بیان شود جالب بود. کسی که در ایران زندگی می‌کند قطعاً اگر خودش هم در دفاع مقدس نبوده است خاطره‌ای از فردی که در دفاع مقدس حضور داشته شنیده است. این جشنواره هم از کسانی که در حماسه دفاع مقدس بودند خواسته بود تا خاطره بگویند و هم اشخاصی که خاطره‌ای از آن زمان شنیده بودند. بخش دانش‌آموزی هم به نوبه خود بخش ارزشمند و پسندیده‌ای بود، چون گستره این کار کل کشور را در بر می‌گرفت. امیدوارم جمع‌آوری این خاطرات، آثار در خور و ارزشمندی برای اسناد و آرشیو پر افتخار دفاع مقدس و تاریخ شفاهی باشد. مقام معظم رهبری در دیداری فرمودند: اگر کارهای دفاع مقدسی صدبرابر بشود ما آن موقع می‌توانیم از خودمان راضی شویم، این‌کار، کمک می‌کند برای صد برابری شدن و بیشتر شدن این قضیه و جامه عمل پوشاندن به فرمایش حضرت آقا.

موضوعات کردستان بیشتر چه چیزهایی بودند؟

سعی کردیم از پیشمرگان مسلمان کُرد، رزمندگان و پاسداران مهاجری که در استان حضور داشتند دعوت کنیم تا خاطراتشان را بازگو کنند و ما از هر دو طیف خاطره داشتیم و موفق شدیم آنها را برایتان ارسال کنیم.

در بخش دانش‌آموزی چه خاطراتی داشتید؟

یکی از زیباترین خاطراتی که برای شما ارسال کردیم در این بخش بود و مربوط می‌شد به یکی از ماموستاها که خودشان آن زمان دانش‌آموز بودند و از شهید متوسلیان خاطره‌ای داشتند از آن زمان که برای خود من هم خیلی جالب بود.

از چه طریق با این جشنواره آشنا شدید؟

ما ارتباط مستقیم با حوزه هنری داریم و همکاران اصفهان قبل از اینکه بحث رسانه‌ای شود به ما اطلاع دادند و از طریق فضای مجازی هم در جریان قرار گرفتیم.

پیشنهادی در خصوص برگزاری بهتر این جشنواره دارید؟

به نظر من این جشنواره قابلیت این را دارد که هر سال برگزار شود و استان‌های دیگر هم با الگو گرفتن از شما و پررنگ کردن نقاط قوت و کمرنگ کردن نقاط ضعف می‌توانند این کار را ادامه دهند و انشاءالله همه بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha