• 📷 نشست نقد و بررسی کتاب «خط به خط خاطره»

    📷 نشست نقد و بررسی کتاب «خط به خط خاطره»

    نشست نقد و بررسی کتاب «خط به خط خاطره، شیوه‌نامه ویرایش متون خاطره‌نگاری مستند» تألیف مشترک« راضیه حقیقت» و «مریم بیات» روز سه شنبه دوم آبان ۱۴۰۲ با حضور دکتر«جواد کاموربخشایش»، «فرانک جمشیدی»، « معصومه رامهرمزی» و جمعی از علاقه‌مندان ادبیات پایداری در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 کارگاه تجسمی« کوتاه تر از کودکی»

    📷 کارگاه تجسمی« کوتاه تر از کودکی»

    به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی و به یاد کودکان بی دفاع غزه و در راستای محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی؛ کارگاه تجسمی « کوتاه تر از کودکی» از دوم تا سوم آبان‌ماه در کارگاه هنرهای تجسمی مرحوم حبیب الله صادقی آغاز به کار کرد.

  • 📷 کلاس مثنوی خوانی

    📷 کلاس مثنوی خوانی

    کلاس مثنوی‌خوانی که از جمله برنامه‌های پرمخاطب و هفتگی اندیشکده ادبیات پایداری است، پس از وقفه چند هفته‌ای روال قبل را از سر گرفته وچهارشنبه 26 مهرماه با حضور محمدرضا سنگری (نویسنده و پژوهشگر ایرانی) برگزار شد.

  • 📷 نشست مساله شهر

    📷 نشست مساله شهر

    تازه‌ترین نشست مساله شهر «گفتگوی انتقادی مدیریت شهری و علوم انسانی در باب شهر» با عنوان « شهر و جنگ؛ معماری و شهر در وضعیت جنگی چگونه باید باشد؟» با حضور مهندس فاطمه جدی، معمار و کارشناس دفاع غیرعامل و مهندس امیر احمدی، معمار و مدرس دانشگاه و دبیری سیدفاضل سجادی برگزار شد.

  • 📷 نشست سیاستگذاری اولین رویداد ملی بازیستا

    📷 نشست سیاستگذاری اولین رویداد ملی بازیستا

    نشست سیاستگذاری اولین رویداد ملی رشد و تولید «بازیستا» با حضور علی جانباز، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، مسعود حسنلو، رئیس ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسعود مهراد، مدیر دفتر هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان، محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین، حمیدرضا ملازینل، معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین، حجت‌الاسلام علی‌آبادی، فعال حوزه بازی و تربیتی، خانم خلیل‌زاده، نماینده ستاد گردشگری استان تهران و محمدحسین سیمیاری، عضو شورای سیاستگذاری بازیستا و فعال حوزه بازی برگزار شد.

  • 📷 بیست‌وسومین نشست اندیشکده ادبیات پایداری

    📷 بیست‌وسومین نشست اندیشکده ادبیات پایداری

    بیست‌وسومین نشست اندیشکده ادبیات پایداری با عنوان «بازنمایی تاریخ در ادبیات: ویژگی‌های رمان تاریخی» با حضور دکتر حسین پاینده، استاد نظریه و نقد ادبی دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 شب شعر طنز «در حلقه رندان»

    📷 شب شعر طنز «در حلقه رندان»

    صد و هفتاد و نهمین شب شعر طنز در حلقه رندان در راستای طرح فرا تهران دفتر طنز حوزه هنری با حضور شاعرانی از کرمان، تهران، قم، بندر عباس و شهر کرد، با موضوع فلسطین و هجوهایی علیه اسرائیل برگزار شد.

  • 📷 نقد و بررسی کتاب «چنان و چنین»

    📷 نقد و بررسی کتاب «چنان و چنین»

    مجموعه شعر «چنان و چنین» ثاقب آزاد، 27 مهرماه در قالب هفتاد و سومین نشست نقد و بررسی ادبیات معاصر افغانستان نقد و بررسی شد.

  • 📷 نشست نقد کتاب «سنگ کاغذ گلوله»

    📷 نشست نقد کتاب «سنگ کاغذ گلوله»

    به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی کتاب «سنگ کاغذ گلوله» با حضور«مجید بزرگ‌زاده» مؤلف کتاب،« حسین رویوران» تحلیلگر مسائل خاورمیانه و «حسین یوزباشی» مدرس و طراح گرافیک مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

  • 📷 نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی»

    📷 نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی»

    نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد محمد اسدی جوزانی هنرمند نقاش انقلابی از سوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افتتاح شد.

  • 📷 برنامه «به وقت روایت»

    📷 برنامه «به وقت روایت»

    کتاب «سپیدارهای آن‌سوی دوله‌تو» در برنامه «به وقت روایت» نقد و بررسی شد. این برنامه دوشنبه ۲۴مهرماه به همت دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری در کافه کتاب انتشارات سوره مهر برگزار شد.

  • 📷 نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر»

    📷 نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر»

    نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» آثار گروهی عکاسان رسانه‌های فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان الاقصی، در «گالری شماره یک عکاسان ایران» افتتاح شد.

  • 🎥 ما سوره فتح‌ایم که برمی‌گردیم...

    🎥 ما سوره فتح‌ایم که برمی‌گردیم...

    به دنبال عملیات تاریخی و غرورانگیز گروه‌های مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، شاعرانی همچون میلاد عرفان‌پور، علی داودی، احمد بابایی و رباب کلامی به شعرخوانی درباره این عملیات بزرگ پرداختند.

  • 📷 دومین نشست «سنجه»

    📷 دومین نشست «سنجه»

    دومین نشست از سلسله گفت‌وگوهای« سنجه» که به مرور یک تجربه موفق مدیریت فرهنگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد، به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی روز شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در سال صفارزاده حوزه هنری برگزار شد . در این نشست به مرور ۳۷ سال تجربه موفق مدیریتی «دکتر محمدحسن بنیانیان» پرداخته شد.

  • 📷 اهدای تابلوی «دلجویی» اثر استاد قدیریان به شیخ زکزاکی

    📷 اهدای تابلوی «دلجویی» اثر استاد قدیریان به شیخ زکزاکی

    عبدلحمید قدیریان که در سال ۱۳۹۴ یک نقاشی از فاجعه نیجریه و در پی آن به شهادت رسیدن حدود هزار نفر از شیعیان و به اسارت گرفتن شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه کشیده بود در مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ ابراهیم زکزاکی این تابلو را به رهبر شیعیان نیجریه اهدا کرد.

  • 📷 درس‌گفتارهای زیبائی‌شناسی زبان فارسی

    📷 درس‌گفتارهای زیبائی‌شناسی زبان فارسی

    هشتمین جلسه درس‌گفتارهای زیبائی‌شناسی زبان فارسی به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری 18 مهرماه با حضور یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 پنجمین جلسه «نور، صدا، دوربین، خنده» برگزار شد

    📷 پنجمین جلسه «نور، صدا، دوربین، خنده» برگزار شد

    در پنجمین جلسه از سری جدید برنامه «نور، صدا، دوربین، خنده»، که روز سه شنبه 18 مهرماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، دو فیلم کوتاه کمدی « اژدها لازم می‌شود» و « یک تن » به نمایش گذاشته و نقد شدند.

  • 📷 نقد و بررسی کتاب «پرچم در اهتزاز»

    📷 نقد و بررسی کتاب «پرچم در اهتزاز»

    جلسه نقد کتاب «پرچم در اهتزاز» نوشته سمیه جمالی روز دوشنبه 17 مهرماه در سالن زنده یاد طاهره صفارزاده برگزار شد.

  • 📷 سی‌ویکمین نشست مساله شهر

    📷 سی‌ویکمین نشست مساله شهر

    نشست سی‌ویکم از سلسله نشست‌های «مسأله شهر» با موضوع «ضرورت حفظ خاطره شهر با معماری و طراحی شهری» و با حضور فرخ هوشمند، رییس سابق اداره طراحی یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حامد صفار، دبیر اجرایی جشنواره معماری عمار و سیدفاضل سجادی دبیر نشست و معمار و پژوهشگر شهر برگزار شد.

  • 🎥 رونمایی از اولین تیزر انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا»

    🎥 رونمایی از اولین تیزر انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا»

    همزمان با اکران انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» تیزر این فیلم رونمایی شد.

  • 🎥 شعرخوانی محمدمهدی سیار و میلاد عرفان‌پور برای فلسطین

    🎥 شعرخوانی محمدمهدی سیار و میلاد عرفان‌پور برای فلسطین

    شعرخوانی محمدمهدی سیار و میلاد عرفان‌پور برای اهالی فلسطین را تماشا می‌کنید.

  • 🎥 نماهنگ دوزبانه مقاومت

    🎥 نماهنگ دوزبانه مقاومت

    «مقاومت»، عنوان نماهنگی دوزبانه است که در سال‌های گذشته از سوی حوزه هنری استان البرز تولید و این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

  • 📷 ۵ نقاشی رحما بر دیوارهای زاهدان

    📷 ۵ نقاشی رحما بر دیوارهای زاهدان

    با برگزاری رویداد ملی گرافیک، تصویرسازی و نقاشی دیواری «رحما» که از اولین روزهای مهر در زاهدان آغاز شده است، ۵ اثر نقاشی از میان ۳۰ اثر که زودتر به نتیجه رسیده روی دیوارهای شهر زاهدان نقش بسته و نقاشی سایر آثار نیز به زودی بر دیوارهای شهر اجرا می شود.

  • 📷 اجرای نمایش «تکه‌های سنگین سرب»

    📷 اجرای نمایش «تکه‌های سنگین سرب»

    نمایش «تکه‌های سنگین سرب» که یک بیوگرافی درباره شهید مصطفی چمران است، به نویسندگی ایوب آقاخانی و به کارگردانی سعید رضانژاد از ۱۰ الی ۱۴ مهر ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری در حال اجراست.

  • 📷 افتتاح «مدرسه فیلم‌سازی نور»

    📷 افتتاح «مدرسه فیلم‌سازی نور»

    همزمان با شب میلاد پیامبر رحمت (ص) و ششمین نور امامت و هدایت حضرت امام صادق (ع) «مدرسه فیلم‌سازی نور» افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه «مدرسه فیلم‌سازی نور»، مهمانانی همچون حسین دارابی، کارگردان فیلم‌های هناس و مصلحت و امیر مهریزدان، مدیر مستند سازمان سینمایی سوره حضور داشتند.

  • 📷 پنجاه و دومین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه «دیدار»

    📷 پنجاه و دومین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه «دیدار»

    نشست «هوش مصنوعی و آینده واقعی هنر» در قالب پنجاه و دومین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه «دیدار» و با حضور محسن دنیوی، مدیر گروه سیاست‌گذاری فرهنگی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سیدمحمدعلی بلادی‌فرد، مدرس گرافیک و هوش مصنوعی، صادق لطفی‌زاده، کارگردان و موشن دیزاینر و محمدرضا وحیدزاده، پژوهشگر هنر و دبیر نشست در سالن سلمان هراتی برگزار شد.

  • 📷 نشست نقد و بررسی انیمیشن «المنتال»

    📷 نشست نقد و بررسی انیمیشن «المنتال»

    به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و مجموعه پلتفرم کدومو، اکران و نقد و بررسی انیمیشن «المنتال» با محوریت بازنمایی روابط دختر و پسر در انیمشن، در حوزه هنری برگزار شد. در این نشست که با حضور مهدی مافی، نیره علایی و صدیقه سلطانی نژاد و جمعی از کارشناسان مجموعه کدومو برگزار شد، بعد از اکران این انیمیشن، کارشناسان به نقد و بررسی آن پرداختند.

  • روایت یک دیالوگ طلایی : «دوستش داشتم، خیلی»  

    روایت یک دیالوگ طلایی : «دوستش داشتم، خیلی»  

    زهرا بخشی – خبرنگار: « دوستش داشتم، خیلی »، باور اینکه یک فیلم تنها با این تک جمله ، تا این حد به عمق قلب بینندگانش رسوخ کند بسیار سخت است،‌ اما  فیلم صدثانیه ای «مادر » ،با شیوه روایی شگفت انگیزش، تنها با همین یک جمله نبض فضای مجازی را در هفته دفاع مقدس در دست گرفته است، فیلم روایتی جذاب است از عاشقانه های یک مادر شهید و عشق ابدی‌اش به دردانه جهارده ساله‌اش.

  • گزارش تصویری/ نشست خرده روایت‌های هنرمندان از اربعین

    گزارش تصویری/ نشست خرده روایت‌های هنرمندان از اربعین

    نشست خرده روایت‌های هنرمندان از اربعین ۱۴۰۲ به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و با حضور کوروش زارعی کارگردان و بازیگر، سید احسان باقری عکاس، هاجر سلیمی‌نمین تصویرگر، مرتضی حیدری آل‌کثیر شاعر، رضا گلپایگانی معمار و طراح داخلی و پرستو علی‌عسگرنجاد نویسنده در سالن ماه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

  • 'گزارش تصویری/مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک‌خورده»

    'گزارش تصویری/مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک‌خورده»

    مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک خورده» مشتمل بر خاطرات «علی اصغر شیشه‌چی» عصر پنجشنبه ۶ مهرماه در منزل شهیدان شیشه‌چی در مشهد و با حضور حجت الاسلام والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.