۱۴۰۳.۰۸.۰۲

تفاهم‌نامه‌ای بین امور سینمایی بهمن سبز و امور مساجد قزوین برای انجام ۷۰۰ اکران سیار سالانه به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، میلاد حبیبی، مدیر امور سینمایی بهمن سبز استان قزوین با اشاره به پیشینه اکران سیار در استان قزوین، بیان کرد: در سه سال گذشته، اکران‌های سیار توسط مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و امور سینمایی این استان آغاز شده است. هدف اصلی این اکران‌ها، ارائه فیلم به شهرها، روستاهای فاقد سینما و مناطق محروم است.

وی افزود: استان قزوین یکی از استان‌های پیشروی اکران سیار در کشور به شمار می‌آید و به طور میانگین سالانه حدود ۱۰۰۰ اکران سیار در این استان انجام می‌شود. این اکران‌ها با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی مانند حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و مساجد، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و سپاه برگزار می‌شود.

امضای تفاهم نامه سالانه ۷۰۰ اکران سیار در استان قزوین

مدیر امور سینمایی بهمن سبز قزوین با توجه به موضوع فیلم‌های اکران سیار، اظهار کرد: فیلم‌های اکران شده عمدتاً شامل آثار خانواده‌محور، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و موضوعات مذهبی هستند. همچنین در این مدت، ۱۲ اکران‌کنندۀ سیار در مناطق مختلف استان ساماندهی شده‌اند که مسئولیت اکران در شهرستان‌های مختلف را بر عهده دارند.

او با اشاره به همکاری امور سینمایی بهمن سبز و امور مساجد قزوین، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای انجام سالانه ۷۰۰ اکران سیار بین امور مساجد قزوین و امور سینمایی بهمن سبز به امضا رسیده است.

حبیبی در پایان بیان کرد: سید هادی ابراهیمی، رئیس امور مساجد قزوین بر تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد تأکید دارند. هدف این است که مساجد به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شوند و از ظرفیت‌های سینما و تئاتر بهره‌برداری کنند. همچنین این اقدامات به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha