۱۴۰۳.۰۷.۲۲

سمیه دهقان‌زاده- خبرنگار؛ بهزاد دانشگر که سال گذشته تحریر رمان برخط «خیابان الزهرا» را با محوریت عملیات جنگی مصادف با ۷ اکتبر۲۰۲۳ در فلسطین کلید زد، از چاپ جلد اول این مجموعه در آبان ماه سال جاری در انتشارات سوره مهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، بهزاد دانشگر که مدیر کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است، سال گذشته تحریر رمان «خیابان الزهرا» را به صورت روزانه و آنلاین در شبکه‌های مجازی آغاز کرد.

این رمان روایتی از اتفاقاتی است که در نوار غزه و تحولات در این منطقه (آغاز تنش و عملیات جنگی ۱۵مهر۱۴۰۲مصادف با ۷ اکتبر۲۰۲۳ در فلسطین) به وقوع پیوست و بهزاد دانشگر این قصه را با عنوان «خیابان الزهرا» برای قشر نوجوان روایت کرد.

حال پس از گذشت یک سال و در ماجرای ادامه‌دار جنایت‌های صهیونیست به سراغ وی رفتیم تا از سرانجام رمان برخط «خیابان الزهرا» برایمان بگوید.

مشروح این گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

«بهزاد دانشگر» درباره فرایند آغاز و ادامه نگارش رمان «خیابان الزهرا» گفت:  سال گذشته و همزمان با طوفان الاقصی احساس می‌کردم که باید به عنوان یک هنرمند، نسبت به این ماجرا  واکنشی داشته باشم ، واکنشی سریع که بیرونی‌تر باشد  و  نگاه افرادی که خارج از ماجرا به واقعه نگاه می‌کنند ( فلسطینی نیستند و در درون ماجرا قرار ندارند) منعکس شود. بر همین اساس شروع به نوشتن « خیابان الزهرا» کردم.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر دلم می‌خواست این کتاب و نوشتن این داستان برای نوجوانان باشد، چراکه نوجوانان ما سوالات زیادی درباره این ماجرا در ذهن دارند که پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنند و من فکر کردم این رمان ممکن است بتواند ذهن نوجوان‌ها را به این مسأله حساس کند که واقعا ماجرا چیست  و آن‌ها بتوانند با نوجوان‌های فلسطینی همذات پنداری کنند.

این نویسنده، درباره عکس‌العمل مخاطبان در انتشار بر خط «کتاب الزهرا» توضیح داد: استقبال مخاطبان، به ویژه  نوجوانان، خوب و امیدبخش بود  و وقتی انتشار برخط به بخش پایانی رسید بسیار پیگیر بودند که پس ادامه‌اش چه شد و آخرش چه می‌شود  و پاسخ من  این بود که صبر کنید، تکمیل شده آن منتشر می‌شود.

دانشگر درباره سرانجام کتاب برخط الزهرا اظهار داشت: نکته‌ مهم این کتاب این است که  سال گذشته، تنها بخشی از کتاب «خیابان الزهرا» به صورت بر خط منتشر شد. بعد از آن با توجه به مشغله‌هایی که در مدیریت دفتر  داستان داشتم حدود ۶ ماه طول کشید که این مجموعه تکمیل شود .

وی در پایان گفت: در حال حاضر جلد اول این کتاب آماده  زیر چاپ رفتن در انتشارات سوره مهر است و ان شالله  آبان ماه سال جاری منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha