۱۴۰۳.۰۷.۲۱

محسن مومنی‌شریف که از جمله عیادت‌کنندگان از مجروحان پیجر لبنان بوده است گفت: روحیه مجروحان نشان داد آنچه امام خمینی (ره) با عنوان فتح الفتوح انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کرد، ادامه دارد و این بحث صرفا محدود به انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نبوده بلکه این پیام به مکان‌های دیگر هم رسیده و افراد متعددی در این مکتب پرورش یافته‌اند.

محسن مومنی شریف در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: نکته‌ای که برای اغلب مجروحان جالب بود، این بود که هنرمندان به عیادت آنها آمده‌اند. ما برای عیادت از مصدومان حادثه پیجر به اتاق‌های مختلفی می‌رفتیم و از میان افراد متعدد سه تن به صورت مفصل با ما شروع به صحبت کردند.

وی یادآور شد: جانبازی که بینایی دو چشمش را از دست داده، روحیه بسیار خوبی داشت. او معتقد بود که جهاد انواع مختلفی دارد و همه ما در یک جهاد هستیم و یک گونه مهم و تاثیرگذار آن، کار هنری و فرهنگی است. این مجروح می‌گفت اگر شاعران نبودند چه بسا پیام نهضت امام حسین (ع) و قیام کربلا به گوش نمی‌رسید و فراموش می‌شد. او از این نظر توصیه‌های زیادی برای ما داشت.

مومنی شریف در ادامه از مجروح دیگری گفت که با شنیدن خبر عیادت هنرمندان حوزه هنری بسیار خوشحال شده و اظهار می‌کرده که در حوزه هنری دوره دیده است.

وی همچنین افزود: مجروح حادثه پیجر بسیاری از هنرمندان برجسته و مدرسان ما را به خوبی می‌شناخت و بویژه از شهید مرتضی آوینی یاد می‌کرد. او در سخنانش اظهار امیدواری می‌کرد که با خوب شدن حالش، مجددا به حوزه هنری بیاید.

مومنی شریف ادامه داد: فرد دیگری که تا حدی فارسی بلد بود، از این عیادت اظهار خوشحالی کرد و می‌گفت هر ساله در ماه مبارک رمضان، دیدار شاعران با مقام معظم رهبری را دنبال می‌کند و پیگیر است. او اشعار و قصیده‌های بسیار زیادی هم از شاعران عرب حفظ بود.

وی در بخشی از سخنانش به دستاوردها و تاثیرات این عیادت اشاره کرد و سپس تاکید کرد: آنچه مهم بود و برای ما آموزش‌دهنده و الهام‌بخش بود روحیه مجروحان بود که خدا را بسیار نزدیک خود می‌دیدند. در بین مجروحان فردی وجود داشت با هیکلی ورزیده، او در حالیکه چشمش نمی‌دید بسیار شاکر خداوند بود و می‌گفت اینکه خداوند من را برای این مرحله و مقام انتخاب کرده، باید شکرگذار او باشم. ما چنین مواردی را در زمان جنگ دیده بودیم ولی برای جوانترها این نوع نگاه بسیار جالب بود. روحیه شهادت‌طلبی و دوستی با خداوند و پروردگار را ناظر بر همه اعمال و لحظات خود دیدن، اتفاقات بزرگی بود که ما در عصر حاضر شاهد بودیم.

مومنی شریف افزود: معتقدم ما از این دیدارها روحیه می‌گیریم، وقتی نوجوانی که چشمش را از دست داده «بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» می‌خواند و قرآن قرائت می‌کند، خیلی برایمان آموزنده است. آنها روحیه خوبی برای آینده دارند و به اینکه چه بخوانند تا برای کشورشان مفید باشند، می‌اندیشند، این موارد نشان می‌دهد که آنچه امام خمینی (ره) با عنوان فتح الفتوح انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کرد، ادامه دارد و این بحث صرفا محدود به انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نبوده بلکه از کشور فراتر رفته و این پیام به مکان‌های دیگر هم رسیده و افراد متعددی در این مکتب پرورش یافته‌اند.

وی در پایان گفت: اگر هنر ما بتواند و قدرت این را داشته باشد که انسان انقلاب اسلامی را معرفی کند، اتفاق بسیار بزرگی خواهد بود و فکر می‌کنم آینده دنیا را چنین افرادی رقم می‌زنند. شهید عزیز ما سیدحسن نصرالله یکی از نمونه‌های اعلای این گونه انسان‌ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha