۱۴۰۳.۰۷.۰۹

سید مقاومت در ۶ مهرماه در تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان در کنار هم‌وطنانش از کودک و زن و پیر وجوان به شهادت رسید. بسیاری از هنرمندان به شهادت شهید سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند.

سال‌هاست که فرماندهان مقاومت جلوی ریشه دواندن شجره ملعونه صهیونیستی را با عزیزترین داشته‌هایشان از جان و مال و یاران گرفته‌اند. اما در ۶ مهرماه جهان شاهد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیروت و کشتار جمعی بیش از ۵۰۰ زن و کودک و مرد بی‌گناه و در کنار آن رهبر حزب الله لبنان  بود. تقدیرچنین بود روح سید مقاومت به همراه جمعی از فرماندهان ایرانی و حزب‌الله به جوار مقتدایشان حضرت سیدالشهدا ع پر بکشد. از خون شهید، برکاتی می‌جوشد که در خیال نمی‌گنجد و ان‌شاالله سبب نابودی کامل رژیم خونخوار اسرائیل خواهد شد.

درباره این حمله وحشیانه رژیم منحوس صهیونیستی و شهادت سید مقاومت با احمد رمضی مدیر دفتر موسیقی حوزه هنری به گفتگو نشستیم و نظر او را درباره وظیفه هنرمند در عرصه کنونی پرسیدیم که در اینجا می‌خوانید:

اثر هنری هزاربرابر بیشتر از سخنرانی اثرگذار است

هنرمند روح حساسی دارد و نسبت به آدم‌های اطرافش ظرافت‌های خاصی در نگاه به وقایع عالم دارد. نقاش نسبت به نقاشی خود، موسیقیدان نسبت به موسیقی خود و هر هنرمندی با نگاه به هنر خود این پرسش را دارد که کجا قرار است این هنر خرج شود.

همان‌طور که رهبری بارها گفته‌اند و هم همه بزرگان در دنیا به این رسیده‌اند که هزاران هزار سخنرانی یا منبر را می‌توانی با یک کار هنری نشان دهی و اثرگذاری با زبان هنر حتما خیلی پرنفوذتر و خیلی غیرمستقیم می‌تواند به جامعه تزریق شود.

می‌بینیم که بسیاری از هنرمندان در سطح جهانی واکنش نشان دادند نه فقط بخاطر حادثه شهادت، بلکه این چندسالی که این شدت و حدت داستان اسرائیل بیشتر شده است.

در دنیا خیلی از جوان‌ها تحت تاثیر بمب‌های مخفی‌اند که در دل کارهای هنری است. اگر این‌ها بمب نبود که آنقدر این‌ها در کارهای هنری هزینه نمی‌کردند.

باید تشخیص حق از باطل پیدا کنیم

تنها کشوری که مرگ بر اسرائیلش روی احساسات نبود ما بودیم. یکی از افتخارات ما این است که مرگ بر اسرائیلی که رهبر ما حضرت امام خمینی گفتند، یک مرگ بر اسرائیل احساسی نبود. موضوع حتی خود اسرائیل و آن مرز و سرزمینی نیست که اشغال کرده، بلکه تفکر صهیونیستی است.

هنرمند آگاه می‌داند که ما یک جنگ بالفطره در این عالم داریم؛ حق و باطل داریم. ما از زمانی که به دنیا می‌آییم درونمان جنگ است و بیرون هم. حالا که هنرمند شدیم باید از این دوتا جنگ آگاه شویم و تشخیص حق و باطل را بدهیم و شناخت پیدا کنیم.

هنرمند اگر دستش در دست علما و اندیشمندان نباشد، خطا پیدا می‌کند. آن فضا و استعدادی که خداوند به هنرمندان داده، جایش این است که در میدان حق و باطل از آن استفاده کنند. هنر باید در فضای توحید و ایمان بیاید. دشمنان خدا در سراسر دنیا همین کار را دارند می‌کنند، با هنر خود در واقع ایدئولوژی خود را نشان می‌دهند.

کمپانی والت دیزنی که برای کودکان کار می‌سازد، می‌آید برای این رژیم کودک‌کش دومیلیارد دلار هزینه می‌کند. همه این‌ها پشت صحنه‌هایشان لو رفته و دیگر دنیای قدیم نیست که کسی خبر نداشته باشد که چه خبر است. همه داریم می‌بینیم که بسیاری از هنرمندان مثل عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند و برای آن قدرت‌ها خود را خرج می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha