۱۴۰۳.۰۷.۰۳

سمیه دهقان زاده- خبرنگار، نویسنده نمایش «فقط خودم» گفت: این نمایش در زمینه گروه مخاطب ب و ج تعریف شده، اما برای پدر و مادرها حامل پیام مهی در زمینه فرزند پروری و داشتن فرزندان بیشتر است.

مهدی سیم‌ریز، نویسنده نمایش «فقط خودم» در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری درباره روند ایده تا نوشتن نمایشنامه این اثر گفت: حوزه هنری، در راستای ایجاد فضای موسیقایی مناسب برای کودک به بهترین آهنگسازان کشور سفارش کار داد تا مجموعه آلبوم‌هایی تولید شود.بعد از اینکه آثار آماده شد تصمیم بر این شد که برای این آلبوم‌های موسیقی، ابزارهای محتوایی تهیه شود که مخاطب کودک و نوجوان از طریق آن این، موسیقی‌ها را دریافت کنند و از محصولاتی که تولید شده، بهره مفیدتری ببرد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مسئولان حوزه هنری درباره این آلبوم‌ها داشتیم، یک آلبوم انتخاب شد و ما بر مبنای موسیقی‌های این آلبوم، شروع به طراحی یک نمایش و تعریف یک نمایشنامه برای گروه سنی کودک کردیم.

این نویسنده در ادامه توضیح داد: ما ملزم بودیم از اشعاری که در آهنگ‌های آلبوم به کار گرفته شده به صورت زنجیره‌ای استفاده کنیم تا از مفاهیمی که در هر اثر مستقل آلبوم وجود دارد به صورت واحد در یک معنا بهره‌برداری شود. این امر، کار خیلی مشکلی بود اما در نهایت چیدمان این آثار و انتخاب یک موضوع مناسب و مبتلا به خانواده های امروز، به ویژه خانواده های تک فرزند انجام و این مجموعه کامل شد.

«فقط خودم» حامل پیام مهمی برای پدر و مادرهاست

سیم ریز در ادامه گفت: در نهایت نمایشنامه این نمایش با موضوع فرزند آوری و داشتن فرزندان بیشتر نوشته شد و نگاه ما این بود که اثر علاوه بر اینکه برای مخاطب کودک جذاب و قابل پیگیری است،مخاطب بزرگسال، به ویژه پدر و مادرها هم در عرصه ایم نمایش بهره‌برداری خود را داشته باشد.

این نویسنده درباره گستره مخاطب نمایش «فقط خودم» اظهار داشت: نمایش در زمینه گروه مخاطب ب و ج تعریف شده، اما برای پدر و مادرها حامل پیام مهی در زمینه فرزند پروری و داشتن فرزندان بیشتر است که خدا را شکر بعد از اجرای عمومی آن، از بازخوردها این طور برآورد می شد که این مهم انجام شده است؛ هم کودکان از تماشای نمایش لذت می‌برند و هم پدر و مادرها از نمایش برداشت‌هایی دارند که دقیقا مطابق پیش‌بینی است که ما برای اثر داشتیم.

«فقط خودم» حامل پیام مهمی برای پدر و مادرهاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha