۱۴۰۳.۰۵.۲۹

منتخبی از آثار نمایشگاه «روایت رهایی» که شامل عکس‌ها و جملاتی از نامه‌های رد و بدل شده میان اسرا و خانواده‌هایشان است، روی تابلوها و عرشه‌ پل‌های شهر تهران به نمایش گذاشته شدند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، به مناسبت سی و چهارمین سالروز بازگشت آزادگان، منتخبی از آثار نمایشگاه روایت رهایی شامل ‌ تعدادی از عکس‌ها و جملاتی از نامه‌های رد و بدل شده میان اسرا و خانواده‌هایشان در دوران اسارت که پیش از این در نگارخانه عالی حوزه هنری به نمایش درآمده بودند، در چارچوب همکاری‌های سازمان زیباسازی شهر تهران و دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری به شکل گسترده بر روی تابلوها و عرشه‌ پل‌های شهر تهران به اکران عمومی درآمدند.

این عکس‌ها و بریده نامه‌ها که به فراخور نمایش در فضای شهری متناسب سازی شده‌اند در برگیرنده مفاهیمی چون امید، صبر، فراق، توکل و عشق هستند و تصاویری متفاوت از مفهوم اسارت و آزادگی را نمایش می‌دهند.

بخشی از نامه‌های شیدا روحنواز به پدر اسیرش عباس روحنواز، مادر رحمان پرزحمت به فرزند اسیرش، خلبان محمد صدیق قادری به پدر همسرش و شاهرخ صحرایی به مادرش از اردوگاه های عراق از جمله آثار به نمایش درآمده در سطح شهر هستند.

شیدا روحنواز در بخشی از نامه احساسی‌اش به پدرش عباس روحنواز می‌نویسد: بابا من تو را خیلی دوست دارم، همیشه در یاد من هستی، باباجان تو چقدر خوبی فدای تو بشوم، دلم می‌خواهد که تو را بغل بگیرم و بوس کنم.

روایت رهایی روی بیلبوردهای شهر

روایت رهایی روی بیلبوردهای شهر

روایت رهایی روی بیلبوردهای شهر

روایت رهایی روی بیلبوردهای شهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha