۱۴۰۳.۰۵.۲۴

بیست و چهارمین جلسه از گردهمی هفتگی طنزخوانه، روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس صفارزاده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، بیست و چهارمین جلسه از گردهمی هفتگی طنزخوانه، روز سه‌شنبه ۱۶  مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ به همت دفتر طنز و گردانندگی محسن فراهانی در سالن سالن کنفرانس صفارزاده با حضور علاقه‌مندان به طنزنویسی برگزار شد.

طنزخوانه گردهمی نثرنویسی و نثرخوانی طنز است  که سه‌شنبه هر هفته پذیرای کسانی است که علاقه‌مند به تمرین طنزنویسی و خواندن متن‌های‌شان در مقابل دیگران و شنیدن نقد و نظرات ایشان هستند.

طنزخوانه ۲۴ از «شغل من» گفت

در گردهمی طنزخوانه شرکت‌کنندگان هر هفته با یک موضوع مشترک و مشخص یک متن طنز کوتاه می‌نویسند و برای نقد و بررسی در جلسه می‌خوانند؛ در مورد کتاب‌های طنزی که در طول هفته خوانده‌اند و فیلم‌های کمدی‌ای که دیده‌اند و خاطرات بامزه‌ای که برای‌شان اتفاق افتاده است صحبت می‌کنند.

محسن فراهانی گرداننده این گردهمی، طنزنویس و سردبیر تحریریه دفتر طنز است، او مدرس طنزنویسی مطبوعاتی است، داور بخش نثر طنز چند جشنواره کشوری بوده‌ و در رادیو تلویزیون و روزنامه‌ها سابقه طنزنویسی دارد.

مهمان ویژه این برنامه سیدعبدالجواد موسوی بود، روزنامه‌نگار، شاعر، نویسنده و طنزپردازی که سابقه‌ی سال‌ها طنزنویسی در مطبوعات و جراید را در کارنامه خود دارد و از برگزارکنندگان جشنواره ملی طنز مکتوب بوده است، در این برنامه که ویژه‌برنامه‌ی جشنواره اتقان بود شرکت‌کنندگان متن‌های طنز خود با موضوع «شغل من» را خواندند و با روی باز نقدها و نظرات دیگر شرکت‌کنندگان و اساتید کارشناس حاضر در جلسه را شنیدند.

اگر شما تا کنون موفق به شرکت در «طنزخوانه» نشده‌اید اما به طنزنویسی و شنیدن متن‌های طنز دیگران و بازخورد گرفتن از مخاطبانِ اهل قلم هنگام شنیدن متن‌های طنزتان علاقه دارید، کافیست خود را به یکی از جلسات سه‌شنبه‌های «طنزخوانه» برسانید.

دفتر طنز حوزه هنری، آموزش طنز و کمدی را یکی از اهداف جدی خود می‌داند و در  این راستا محافل و کارگاه‌های متنوعی را برگزار می‌کند، شب شعر طنز «در حلقه رندان»، رویداد ملی آموزش طنز قلمه، محفل نقد و بررسی آثار طنز «دگرخند»، محفل نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه»، محفل نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های کمدی «نور، صدا، دوربین، خنده»، کارگاه آموزش طنزنویسی «مکتب‌خانه طنز»، گردهمی هفتگی نثرخوانی طنز «طنزخوانه»،گردهمی هفتگی طنز دیروز و امروز «طنزآمیز» و گردهمی هفتگی تئاتر کمدی «بازار تماشا» از جمله فعالیت‌های دفتر طنز در حوزه آموزش طنز هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha