۱۴۰۳.۰۵.۱۰

کتاب دو جلدی «ترانه‌های وطن و تبعید» در قسمت هفتم برنامه تلویزیونی اقالیم شعر نقد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، کتاب دو جلدی «ترانه‌های وطن و تبعید» اثر موسی بیدج یکشنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۱۸ در برنامه تلویزیونی اقالیم شعر، نقد و بررسی خواهد شد.

در این جلسه مرتضی حیدری آل‌کثیر و انسیه سادات هاشمی حضور خواهند داشت و علیرضا سمیعی اجرای این برنامه تلویزیونی را برعهده دارد.

این رویداد در قالب برنامه تلویزیونی «اقالیم هنر» که کاری مشترک از تلویزیون اینترنتی کتاب و حوزه هنری است، به صورت زنده پخش خواهد شد  و علاقه‌مندان با مراجعه به لینک https://ketab.tv/ می‌توانند از مباحث این جلسه نقد و بررسی بهره‌مند شوند.

نقد «ترانه‌های وطن و تبعید» در پخش زنده اقالیم شعر

گفتنی است، مجموعه دو جلدی شعر «ترانه‌های وطن و تبعید» با گردآوری، تدوین و ترجمه موسی بیدج در برگیرنده سروده‌هایی از نام‌آوران شعر فلسطین است که ترانه‌های خود را در وطن و در تبعید سروده‌اند. این شاعران تمام عمر خود را در بازسرایی آرمان خود و مردمشان سپری کردند.

در جلد اول مجموعه ترانه های وطن و تبعید: گزینه شعر معاصر فلسطین، ۵ دفتر شعر از «عزالدین المناصره»، «معین بسیسو»، «محمود درویش»، «سمیح القاسم» و «توفیق زیاد» به چاپ رسیده است. همچنین در جلد دوم پنج دفتر شعر از «موسی حوامده»، «فدوی طوقان»، «احمد دخبور»، «محمدعلی شمس‌الدین» و «محمد القیسی» گنجانده شده است.

در ابتدای هر دفتر شعر، معرفی جامعی از شاعر و شرح گفت‌وگوی آن‌ها با منابع گوناگون آورده شده است. علاقمندان به ادبیات جهان، دوستداران شعر پایداری، اساتید و دانش‌پژوهانی که به کار نقد و بررسی و ادبیات تطبیقی مشغول هستند، از مخاطبان اصلی کتاب خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha