۱۴۰۳.۰۴.۱۸

مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان زنجان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان زنجانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ ظهر امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان زنجان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان زنجانی برگزار شد؛ در ابتدای این مراسم سعید لشگری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به نقش این نهاد در فرهنگ کشور گفت: در این سالها تلاش ما بر این بوده است حوزه هنری را که مولود انقلاب اسلامی است از عالم سیاست دور نگه داریم.

وی در ادامه با تاکید بر نقش هنر در سیاست و جامعه؛ افزود: اهالی سیاست سمت هنرمندان می آیند و هنرمندان هم تحت تاثیر قرار می گیرند ولی دغدغه ما حفظ اصالت هنرمندان است و هنر و هنرمند را متعهد به حقیقت می دانیم.

لشگری خاطرنشان کرد: دغدغه مهم ما در انتخابات اخیر، میزان مشارکت بود که هنرمندان در این برهه تاریخی، نقش مهمی در این زمینه و افزایش رغبت مردم به تعیین سرنوشت کشور دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه زنجان و هنرمندان برخاسته از این استان در عرصه فرهنگ و هنر کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه زنجان در زمینه زیرساخت های مورد نیاز فرهنگ و هنر، محدودیت هایی دارد و لازم است مسوولان نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

محمد صادق کوچک زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه این نهاد انقلابی خود را سرباز و خادم جریان هنری در کشور می داند، گفت: حوزه هنری با تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی سربازی می کند و در سال های اخیر جریان سازی داشته و سهم خود را ایفا کرده است.

محمدصادق کوچک‌زاده با بیان اینکه حوزه هنری بستر مناسبی و مساعدی برای ارتقای ظرفیت هنری در کشور است، گفت: ما بر ایجاد بستر قوی‌ برای ارائه آموزش های هنری تاکید داریم چراکه این آموزش ها زمینه شکوفایی استعدادهای نسل جوان را فراهم می کند.

مدیرکل صداوسیمای استان زنجان نیز در این مراسم به لزوم توجه به هسته های هنری مردمی تاکید کرد و گفت: فرصت دادن به گروه‌های مردمی می‌تواند در رونق گرفتن فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان کمک کند.

محمدجلیل آل‌ امین به نقش و تاثیر حوزه هنری در هدایت افکار عمومی اشاره کرد و افزود:‌ حوزه هنری نیز خود را باید در این راستا مسئول بداند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز گفت: در این استان، نقشه تحول و زیست‌بوم تهیه شده و طبق آن، زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی است.

صادق قهرمانی افزود: سند زیست‌بوم استان با توجه به مسئولیت هنر در مقابل بسیاری از آرمان‌ها، مطالبات و باورهای اعتقادی با ۶ راهبرد اصلی در عرصه‌های تربیت، تبلیغ و تولید تدوین شده است.

در این مراسم مهدی کریمی به عنوان رییس جدید حوزه هنری معرفی و از خدمات ۶ ساله امیر نعمتی در این مجموعه قدردانی شد.

مهدی کریمی رئیس جدید حوزه هنری استان زنجان؛ پیش از این رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان بوده است؛ وی علاوه بر اشتغال در سمت‌های اجرایی روزنامه‌نگار و مولف آثاری پژوهشی پیرامون تاریخ دفاع مقدس نیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha