۱۴۰۳.۰۲.۲۱

الهام چرخنده، بازیگر سینما،تئاتر و تلوزیون که این روزها داوری جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد را برعهده دارد با اشاره به حضور گروه های تئاتری با استعداد دراین رویداد هنری گفت: باید به تحقق شعار «خانه‌ی هنرم، مسجدم» برسیم تا مسجد به محلی تبدیل شوند که همه آدم‌ها با یک هدف مشترک درآن جمع می‌شوند و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری را رقم می‌زنند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ اردیبهشت ماه در بافق استان یزد آغاز شده و قرار است تا ۲۱ اردیبهشت ماه در امام‌زاده عبدالله (ع) این شهر ادامه داشته باشد.

آیین افتتاحیه این جشنواره با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، الهام چرخنده، اعظم بروجردی، وفا طرفه به عنوان داوران این رویداد هنری و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی کرمان، گروه های تئاتری و مردم بافق در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این آیین، الهام چرخنده نوسینده و بازیگر سینما، با بیان اینکه پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد در جوار امام زاده عبدالله (ع) درحال برگزاری است همسویی کارهای فرهنگی و با باورهای دینی را نقطه عطفی در اتمسفر فرهنگی کشور دانست و تشریح کرد: در این دوره از جشنواره با توجه به اجراهایی که از گروه های تئاتری داشتیم، شاهد استعدادهای عجیبی در حوزه بازیگری بودیم. با توجه به استعدادی که در میان بازیگران حاضر در جشنواره دیدم، مطمنا از بین این بچه ها افراد حرفه ای وارد فضای هنری سینما، تئاتر و هنر ایران زمین می شوند، افرادی که هدیه های گرانبهایی برای ما به حساب می آیند.

وی در ادامه با اشاره به جمله «خانه‌ی هنرم، مسجدم» که به عنوان شعار این دوره از جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد انتخاب شده افزود: بی شک مسجد محل تجمع افرادی است که با یک هدف مشترک حضور دارند و این بار هنر دست در دست باورهای ارزشی گذاشته است. باعث افتخارم هست که فرصتی شد تا در این دوره از جشنواره حضور داشته باشم و بر این باورم که عزیزان نویسنده، کارگردان و هنرمندان استان یزد حتما پرورش دهنده نگاهی نو در فضای هنری ایران زمین خواهند بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون گروه‌های شرکت کننده در تئاتر بچه‌های مسجد را با انگیزه توصیف و تصریح کرد: فرهنگ، هوای یک کشور است و هنر یکی از عناصر اصلی فرهنگ‌ساز به شمار می‌آید. وقتی هنر در فضای مقدس باورهای ارزشی قرار بگیرد، مطئن هستم در یک چهارچوب زیبا قرار می‌گیرد. فرزندان ایران زمین، باید این باور را به بهترین شکل، پرورش داده و شکل بدهند تا ریشه‌های آن هر روز محکم‌تر شود. این تلاقی هنر و باورهای ارزشی در محیطی همچون مساجد شکل می‌گیرد و این قبیل جشنواره‌ها باعث می‌شود، ریشه‌های ارزشی ما محکم شود و آینده‌ای زیباتر برای کشورمان عزیزمان ایران رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha