۱۴۰۳.۰۲.۲۰

مهدی گودینی که این روزها نمایش «کیف پول» را در قالب جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد روی صحنه دارد، این رویداد هنری را میانبری برای شناسایی نسل جدید هنر دانست و گفت: اگر این جشنواره جدی گرفته شود و استمرار پیدا کند، با سرمایه‌گذاری روی نوجوانان، نسل مستعد و خوبی را به جامعه هنری معرفی خواهد کرد.

مهدی گودینی در گفت‌ ‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره ضرورت برگزاری این رویداد هنری گفت: خیلی از افراد در سطح جامعه به تئاتر علاقه‌مند هستند ولی امکان بروز و شکوفایی نداشته‌اند و جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد کسانی که استعداد خوبی در حوزه هنر داشته‌اند را شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: نوجوانان زیادی به پایگاه مساجد مراجعه می‌کنند که علاقه‌مند به هنر هستند و وقتی از آنها تست بازیگری گرفته می‌شود، تازه ظرفیت و توانایی‌هایشان مشخص می‌شود. به عبارتی دیگر ویژگی تئاتر مسجد، کشف استعدادها است و اگر برپا نمیشد خیلی از نوجوانان علاقه‌مند و با استعداد کشف نمی‌شدند.

این کارگردان تئاتر در سخنانش این رویداد هنری را میانبری برای شناسایی نسل جدید هنر دانست و افزود: اگر جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد جدی گرفته شود و استمرار پیدا کند، با سرمایه‌گذاری روی نوجوانان، نسل مستعد و خوبی را به جامعه هنری معرفی خواهد کرد.

وی درباره تولید نمایش «کیف پول» تشریح کرد: این اثر را یک سال ونیم پیش در جشنواره مساجد استان ارائه کردم و توانستم ۲۵ اجرا در مساجد داشته باشم که با استقبال خوبی در مرکز استان کرمانشاه و شهرستان کنگاور مواجه شد. از آنجا که مخاطب این نمایش را دوست داشت و در مساجدی که اجرای نمایش داشتیم درخواست مکرر برای اجرا مطرح می‌شد، تصمیم گرفتم با کار بیشتر روی اثر و تقویت آن «کیف پول» را به این دوره جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بیاورم.

گودینی ادامه داد: درباره دو جوانی است که بخاطر شرایط معیشتی و اقتصادیشان مجبور به دزدی می‌شوند. یکی از دو جوان دچار عذاب وجدان می‌شود و در زمان تقسیم پولی که سرقت برده‌اند درگیر مشاجره‌ای می‌شوند که منجر به تلنگر می‌شود.

وی همچنین گفت: این اثر یک پیام اجتماعی دارد و مخاطب را به این درک می‌رساند که پول حرام زندگی افراد را به نابودی می‌رساند.

این کارگردان بیان کرد: نمایش «کیف پول» دو بازیگر دارد و طی ۲۰ دقیقه از صحنه‌ خلوتی تشکیل شده که روی آن یک نیمکت و یک صندوق صدقه قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha