۱۴۰۳.۰۲.۱۰

پرفورمنس «خروش ملت‌ها» به کارگردانی مریم شعبانی تلاش می‌کند با زبان هنر، صدای اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم غزه را به گوش جهان برساند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، گروه تئاتر بانوان هنر مقدس به کارگردانی مریم شعبانی و به همت گروهی از بانوان دانشجوی هنرمند از کشورهای مختلف، پرفورمنس «خروش ملت‌ها» را در حمایت از اعتراضات اخیر بی سابقه‌  دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، تولید و منتشر کرد.

مریم شعبانی سرپرست گروه «هنر مقدس» که در حوزه تئاتر ویژه‌ بانوان فعال است، درباره‌ جدیدترین پروژه اجرایی این گروه به نام «خروش ملت‌ها» که در قالب یک کلیپ ۵۰ ثانیه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: «هنر مقدس» گروهی نمایشی است که تمام آثارش تاکنون در حوزه زنان و برای زنان با موضوعات مختلف مذهبی، اجتماعی، تاریخ ایران و تاریخ جهان تولید شده است. این گروه تلاش کرده تا این لحظه برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی زنان آثار خود را تولید کند.

وی ادامه داد: ما به دلیل شرایط پیش آمده در غزه و اعتراضات جهانی، تصمیم گرفتیم این اثر را تولید کنیم.

وی درباره انگیزه‌ خود و گروه «هنر مقدس» از تولید این پرفورمنس، تصریح کرد: همیشه هنرمندان در تمام مجامع و تاریخ، پیشرو بوده‌اند، هنرمندان مردم را یا به قیام و یا به صلح دعوت و در کل، رویدادی را ثبت می‌کرده‌اند. تلاشمان این است هنرمندان جهان را وارد میدان کنیم و از آن‌جا که زبان هنر برنده‌تر و قوی‌تر از سلاح‌های نظامی و ارتشی است، هنر بتواند در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حامیان آزاده‌ی آن مؤثرتر واقع شود.

گروه تولید پرفورمنس «خروش ملت‌ها» متشکل از ۵۵ بانوی هنرمند است و این اثر هنری با همکاری و مساعدت حوزه هنری تولید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha