۱۴۰۲.۱۲.۲۰

اولین کتاب کودک و نوجوان ایرانی با زبان بوسنیایی، به نام «دو دوست» با حضور سفیر ایران در بوسنی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، کتاب «دو دوست» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان با محوریت قهرمان ملی و معرفی ورزش باستانی ایران است که در پایتخت بوسنی دربین کودکان و نوجوانان این کشور با حضور نویسنده کتاب محسن مشرقی و مترجم آن سنکا بشلیچ رونمایی شد.

حوزه هنری کودک و نوجوان این کتاب را با هدف معرفی ایران و قهرمانان ملی به کودکان و نوجوانان بوسنیایی منتشر کرده است و در نظر دارد که به زبان‌های دیگر نیز ترجمه و منتشر شود تا بتوان قهرمانان ایرانی را به کودکان جهان معرفی کند.

علاوه بر رونمایی از این کتاب در هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی هرزگوین، داستان این کتاب با تلفیقی از قصه‌گویی و تئاتر برای نوجوانان بوسنیایی توسط هنرمندان ایرانی اجرا و همزمان ترجمه شد.

قصه‌گویی این برنامه را سمیرا خانزادی بر عهده داشت و نمایش آن را مرتضی اسدی مرام و مرضیه ابراهیمی اجرا کردند.

کتاب «دو دوست» داستان پسربچه‌ای به نام احمد را روایت می‌کند که دنبال گمشده‌ای درونی است.

نمایش عروسکی، روایت قصه‌های ایرانی، آشنایی با ظرفیت‌های انیمیشن ایران و آشنایی با هنرهای سنتی ایرانی از طریق شرکت در کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی و هرزگوین بود که با همکاری دفتر رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو انجام گرفت.

یاسمینا کلیسو مدیر کتابخانه دچیاکوچا در مصاحبه با مترجم کتاب در رابطه با کتاب دو دوست میگوید: اولین کتاب کودک ایرانی ما کتاب دو دوست، اهدایی خانم سنکا بشلیچ است که اشتراکات دو شخصیت کودک بوسنیایی و ایرانی داستان، بسیار جالب و ارزشمند است. قصد داریم حتما اولین رویداد کتابخوانی دانش آموزان بوسنی را با محوریت این کتاب برگزار کنیم. تصاویر بسیار خوب ،کیفیت کاغذ صفحات و حتی اندازه استاندارد فونت متن،این کتاب را برای خواندن کودکان آماده کرده است. کودکان می‌توانند با خواندن این کتاب با تاریخ، قهرمان ملی و ورزش باستانی ایران آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha