۱۴۰۲.۱۲.۲۰

مجموعه انیمیشن «با بابام»، محصول مرکز انیمیشن سوره و فیلم کوتاه «پیش از بهشت» محصول باشگاه فیلم سوره موفق به کسب «تندیس طلایی بهترین اثر سریالی» و «جایزه ویژه بخش فلسطین» در جشنواره پویانمایی تهران شدند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که شامگاه جمعه ۱۸ اسفند برگزار شد، در بخش مسابقه ایران تندیس طلایی بهترین اثر سریالی به مجموعه «با بابام» به کارگردانی زینب بدری محصول  مرکز انیمیشن سوره حوزه هنری اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه رئیس جشنواره (بخش فلسطین) و دیپلم افتخار بخش دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی این رویداد به فیلم کوتاه «پیش از بهشت» به کارگردانی احمد حیدریان محصول باشگاه فیلم سوره حوزه هنری تعلق گرفت.

انیمیشن بابابام با تکنیک کات اوت دوبعدی دیجیتال ساخته شده است و در واقع یک سریال در ۱۰ اپیزود شش دقیقه‌ای است. این انیمیشن از زاویه دید یک دختر خردسال، داستان‌های روزمره از رابطه خود با پدرش را روایت می‌کند.

۱۰ ایپزود این اثر با نام‌های «صورت ببری»، «باغ بستنی»، «زیارت»، «غذای رنگی»، «دفتر نقاشی»، «صندلی سینما»، «خواب بد»، «آلبوم عکس»، «شهربازی» و «پرواز» منتشر شدند.

همچنین ۵ جلد کتاب «با بابام» با قصه‌هایی به قلم امیررضا مافی به همت انتشارات سوره مهر برای ارائه در نمایشگاه کتاب تهران سال ۱۴۰۳ آماده می‌شود.

فیلم کوتاه «پیش از بهشت» نیز تولید باشگاه فیلم سوره با موضوع مظلومیت کودکان فلسطین به کارگردانی احمد حیدریان و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی است که در سی و نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی کارتون کلاب ایتالیا به نمایش در آمد.

این فیلم کوتاه تاکنون به بیش از ۲۰ جشنواره بین المللی داخلی و خارجی ورود پیدا کرده و در بسیاری از آن ها موفق به کسب جایزه شده است.

گفتنی است، سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران دوسال یکبار و هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به دبیری محمدرضا کریمی صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

درخشش دو اثر از سوره حوزه هنری در جشنواره پویانمایی تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha