۱۴۰۲.۱۲.۱۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در آیین تکریم و معارفه مسئول حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان بر لزوم تبیین و شناخت چهره‌های فاخر استان در انقلاب تاکید کرد و گفت: کردستان در این زمینه ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از آن بهره‌ گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهدی رمضانی در این مراسم که امروز ۱۷ اسفندماه در سنندج برگزار شده بود اظهار کرد: در تعریف هنر آمده است که یک هنر یک اثر خارق‌العاده است که به صورت عادی خلق نمی‌شود و انقلاب اسلامی و شکل‌گیری آن نیزاز این قاعده مستثنی نیست چراکه یک اثر فوق‌العاده فاخر هنری است.

وی با بیان این که جنس انقلاب اسلامی، ذاتا از هنر است، بیان کرد: ملت با عظمت ایران با یک حرکت که محصول مجاهدت و تلاش‌های شخصیت‌های بسیار بزرگی در جغرافیای اسلام است، این انقلاب را شکل دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شکل‌گیری انقلاب اسلامی را یک کار هنرمندانه دانست و گفت: این انتخاب به همت شیرمردان و شیر زنان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: دنیای استکبار فکر می‌کرد که می‌تواند در عرض چند ماه این انقلاب را ساقط کند اما سخت در اشتباه است، بنابراین رسالت بزرگی بر عهده انقلاب و مسئولان آن است.

رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب، تمدن‌سازی در کلاس جهانی است، یادآور شد: مفتخریم که کردستان بنابر گفته رهبر معظم انقلاب از کردستان به عنوان یک استان فرهنگی یاد می‌شود.

چهره‌های فاخر انقلاب در کردستان با زبان هنر معرفی شوند

وی با تاکید بر اینکه هنر در رگ و ریشه مردمان این سرزمین غلتیده، خاطر نشان کرد: به وضوح می‌بینم مردان و زنان این سرزمین هنر را در وجود خود دارند.

رمضانی افزود: کشور ایران در جریان جنگ هزینه‌های زیادی متحمل شد و شهیدان زیاد تقدیم کرد که شناخته نشده باقی مانده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه بر لزوم تبیین و شناخت این افراد فاخر در انقلاب تاکید کرد و گفت: کردستان از جمله استان‌هایی است که این ظرفیت را دارد در قالب هنر به این مفاخر بپردازد و از قاب و تصویر هنر، مفاخر هنری را معرفی کند.

کردستان دین خود را در انقلاب ادا کرده

سعید لشکری معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: استفاده از هنر در کردستان باید متناسب با ظرفیت زیست‌بوم باشد و در خلق آثار هنری برای هویت کردی ارزش قائل شد.

وی همچنین افزود: تاریخ کرد مجاهدان زیادی را در خود جای داده است و مبارزانی که با ظلم و جور را پیش گرفته‌اند و عالمانی که در مسیر آگاهی مردم حضور داشتند و هزینه این رشادت شهادت بزرگانی در این مسیر بوده است.

وی افزود: کردستان مصداق رشادت‌های وجب به وجبی است که رزمندگان از خانه‌هایشان تا پشت جبهه‌های نبرد و خط مقدم مجاهدت کردند.

معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی به عملیات حلبچه و انفال که توسط صدام طراحی شده بود، پرداخت و گفت: مردمان زیادی از اهالی کرد اتفاقات زیادی برایشان رخ داده که روایات نکردن آن کار هنر و روایت را سخت کرده است.

فرهنگ و هنر به خدمت روایت رشادت شهدا درآید

لشکری عنوان کرد: «خانواده شهدا» فرهنگ و هویت رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا است که باید فرهنگ و هنر برای بیان آن ورود کند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما حفظ و ارتقای میراث معنوی است، افزود: ثروت بزرگ و غنی این دیار هنری است که در کردستان موج می‌زند و این میراث باید قدر نهاده شود.

معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی اضافه کرد: هنر و هنرمند اهل سیاسی و حتی فرهنگی نیست اما هنر باید در خدمت سایر حوزه‌ها به ویژه فرهنگ قرار گیرد.

لشکری با بیان اینکه هنر متعهد هنری است که نسبت به ایران اسلامی تعهد دارد و برای هویت کردی ارزش قائل است، گفت: باید از هویت کردی دفاع کرد و مبتنی بر زیست بوم و نیازهای بوم از هنر استفاده کرد.

رشد حوزه هنری نیازمند همراهی فکر و اندیشه است

معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر بخواهیم حوزه هنر رشد کند باید با پایگاه فکر و اندیشه همراه باشد تا کار با مایه و فاخر تولید شود.

وی افزود: کردستان به انقلاب اسلامی خدمت بزرگی کرده است و این استان دین خود را با پایمردی مردمان این سرزمین در انقلاب اسلامی ادا کرده است اما کارکرد هنر این است که خدمات مردم به انقلاب و خدمات انقلاب به مردم را روایت کند.

در ادامه این مراسم از خدمات ۱۱ سال و ۷ ماهه «امین مرادی» رییس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان تقدیر و اسعد فرهادی به عنوان مسئول جدید حوزه هنری معرفی شد.

چهره‌های فاخر انقلاب در کردستان با زبان هنر معرفی شوند

چهره‌های فاخر انقلاب در کردستان با زبان هنر معرفی شوند

چهره‌های فاخر انقلاب در کردستان با زبان هنر معرفی شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha