۱۴۰۲.۱۲.۱۶

از اولین کتاب کودک و نوجوانان درباره قهرمان ایرانی در شهر سارایوو واقع در کشور بوسنی در هفته دوستی کودکان و نوجوانان ایران و بوسنی و هرزگوین رونمایی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، این کتاب که به قلم آقای محسن مشرقی نگاشته و به همت خانم سنکا بشلیچ به زبان بوسنیایی مخصوص کودکان و نوجوانان بوسنی با نام «دو دوست» ترجمه شده است.

علاوه بر رونمایی از این کتاب در هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی هرزگوین، داستان این کتاب با تلفیقی از قصه‌گویی و تئاتر برای نوجوانان بوسنیایی توسط هنرمندان ایرانی اجرا و همزمان ترجمه می‌شود.

قصه‌گویی این برنامه سمیرا خانزادی است و اجرای نمایش آن را مرتضی اسدی مرام و مرضیه ابراهیمی بر عهده دارند.

کتاب «دو دوست» داستان پسربچه‌ای به نام احمد را روایت می‌کند که دنبال گمشده‌ای درونی است.

در این کتاب، ظرفیت‌های فرهنگی، نرم و هویت‌ساز ایران و قهرمانان ایرانی از جمله پهلوان سعید طوقانی و محصولات و انیمیشن‌های ایرانی در خلال داستان معرفی می‌شوند.

حوزه هنری کودک و نوجوان این کتاب را با هدف معرفی ایران و قهرمانان ملی ما به کودکان و نوجوانان بوسنیایی منتشر کرده است و در نظر دارد که به زبان‌های دیگر نیز ترجمه و منتشر شود تا بتوان قهرمانان ایرانی را به کودکان جهان معرفی کند.

نمایش عروسکی، روایت قصه‌های ایرانی، آشنایی با ظرفیت‌های انیمیشن ایران و آشنایی با هنرهای سنتی ایرانی از طریق شرکت در کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی و هرزگوین است که با همکاری دفتر رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو انجام می‌گیرد.

ترجمه کتاب «دو دوست» در بوسنی رونمایی می‌شود

ترجمه کتاب «دو دوست» در بوسنی رونمایی می‌شود

ترجمه کتاب «دو دوست» در بوسنی رونمایی می‌شود

ترجمه کتاب «دو دوست» در بوسنی رونمایی می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha