۱۴۰۲.۱۲.۱۳

کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» گزیده مقالات محمدرضا اولیا در زمینه معماری ایرانی‌اسلامی، مرمت، حکمت و هنر اسلامی است که به‌صورت پراکنده در بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در نشریه‌های مختلف چاپ و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، کتاب «در جستجوی آداب آبادانی»؛ در مکتب معماری یزد به قلم دکتر محمدرضا اولیا با همکاری مرکز معماری اسلامی و  انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده و بناست در آئینی با حضور دکتر هادی ندیمی و مهندس سید محمد بهشتی به تاریخ ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن ایران فرهنگستان هنر رونمایی شود.

به گفته اکبر شیرمحمدزاده مدیر مدرسه معماری ایرانی کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد دارای ۲۶۶ صفحه است که علاوه بر مقدمه دکتر هادی ندیمی از فصل هایی چون «هنر و معماری سنتی یزد»، «فهرست کلی آثار تاریخی یزد»، «بازار یزد»، «مسجد جامع فهرج یزد؛ اثر کم‌نظیر دوران انتقال»، «رباط زین‌الدین»، «یادمان‌ها»، «رسانه‌ای برای ارتباط با آیندگان»، «جایی برای زیارت» و «پیوند کاشی‌کاری سنتی و صنعت سرامیک» تشکیل شده است.

همچنین شیرمحمدزاده دیگر فصول این کتاب را «نیایش و آفرینش فضا»، «منکرات در معماری و شهرسازی یزد»، «میراث‌ فرهنگی در کما»، «گزارشی از نهمین همایش بین‌المللی مطالعه و حفاظت معماری خشتی در یزد»، «فرهنگ صیانت» و «از نظام‌مهندسی دیروز تا نظام‌مهندسی امروز» دانست.

مدیر مدرسه معماری ایرانی، مخاطب این کتاب را دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای معماری و شهرسازی، کارشناسان معماری، کارشناسان مرمت، مدیران ستادی و اجرایی امور معماری و شهرسازی دانست و افزود: کتاب مذکور با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۹۵ هزار تومان در کتابفروشی‌های معتبر سطح کشور توزیع شده و علاقه‌مندان همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت انتشارات سوره مهر آن را به صورت آنلاین تهیه و درب منزل تحویل بگیرند و یا در روز رونمایی کتاب را با امضای استاد اولیا خریداری کنند.

وی از همه علاقه‌مندان، دانشجویان و محققان معماری و شهرسازی دعوت کرد تا در این مراسم، در روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه، ساعت ۱۴ الی ۱۶ به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، تالار ایران شرکت کنند.

«گزیده مقالات» اولیا محتوای کتاب «در جستجوی آداب آبادانی»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha