۱۴۰۲.۱۲.۰۸

جلسه «شورای هنر» حوزه هنری انقلاب اسلامی  صبح امروز ۸ اسفندماه با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری در سالن طاهره صفارزاده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در ابتدای این جلسه محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری اعلام کرد: شب شعر نیمه رمضان طبق روال هرساله در حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد. در این زمینه جلساتی با بزرگان حوزه شعر برگزار شده تا با آسیب‌شناسی ادوار گذشته، شب شعر انقلاب به شکل بهتری برگزار شود.

وی همچنین به برگزاری رویدادهای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هفته هنر انقلاب با تغییرات جزئی نسبت به سال گذشته برپا خواهد شد و بر همین اساس این روزها به مسئولیت موسسه «سوره هنر» در حال نهایی کردن برنامه‌ها هستیم.

رئیس حوزه هنری همچنین کسب جوایزی در رویداد ملی کتاب سال و جشنواره موسیقی فجر را به انتشارات سوره مهر و مرکز موسیقی حوزه هنری تبریک گفت.

دادمان در ادامه به انتصاب احمد رمضی به عنوان سرپرست دفتر موسیقی حوزه هنری پرداخت و تاکید کرد: پیش بردن مسئولیت دو مجموعه مرکز آفرینش ادبی و دفتر موسیقی زحمتی مضاعف برای میلاد عرفان‌پور بود بنابراین قرار شد احمد رمضی سرپرستی دفتر موسیقی حوزه هنری را برعهده گیرد و میلاد عرفان‌پور به عنوان مدیر مرکز آفرینش ادبی حوزه هنری تثبیت شود.

نشست مدیران حوزه هنری برگزار شد / دادمان: شب شعر انقلاب اسلامی نیمه رمضان در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود

دستاوردهای دفتر موسیقی

در بخش دیگر این نشست میلاد عرفان‌پور گزارشی از ۶۴ ماه فعالیت خود در دفتر موسیقی حوزه هنری ارائه کرد و گفت: از پاییز سال ۱۳۹۷ که در دفتر موسیقی مشغول به کار شدم با چالش‌های گوناگونی مواجه شدیم که به لطف خدا و به رغم همه محدودیت‌ها، کارهای قابل توجهی به سرانجام رسید. در این مدت قریب به ۵۰ آلبوم موسیقی منتشر شد و حدود ۱۰۰ تک قطعه تولید شد که از جمله آن «مژده باران» محمد معتمدی  و «قاسم هنوز زنده است» غلامرضا صنعتگر بود.

وی در ادامه به برگزاری نشست‌های نظری با موضوعاتی چون فقه موسیقی و تعامل و ارتباط دفتر موسیقی با صدا و سیما و همکاری برای تولید تیتراژ سریال‌های تلویزیونی و ساعت‌ها برنامه در رادیو جوان به عنوان دیگر دستاورد دفتر موسیقی اشاره کرد.

عرفان‌پور همچنین فعالیت باشگاه ترانه‌سرایان، آهنگسازان و خوانندگان را تشریح کرد که باعث ورود و پرورش ۵۰ ترانه‌سرا و چهره‌های جوان در حوزه خوانندگی و آهنگسازی شده است.

وی از طرح های آینده دفتر موسیقی و اتفاقات خوب در اسفندماه خبر دارد و تاکید کرد: در دفتر موسیقی سعی شد به متن و محتوای شعر بیشتر بها دهیم و تعامل خوبی هم با دیگر نهادهای موسیقی برقرار کردیم. همچنین در بحث تولید موسیقی خوب برای کودک و نوجوان ۵ آلبوم شاخص تولید شد که روند رشد این اقدامات نیز ادامه خواهد داشت.

عرفان‌پور بیان کرد: طی سه سال توانستیم برخی از نیروهای با انگیزه را به مجموعه اضافه کنیم که که در نهایت همکاران و فعالان مرکز مرکز موسیقی را به چهره‌هایی متعهد، جدی و متخصص نسبت به سال ۱۳۹۷ تغییر داد. در بین این افرد احمد رمضی از شاگردان استاد لطفی بوده و سلوک هنری و تعهد کاری دارد. او طی مدت کوتاه یک‌ساله‌ای که به دفتر موسیقی ملحق شده هم مشاور خوبی برای همکاران بوده و هم منش رحمانی و مهربانانه زبانزدی دارد.

 در بخش دیگر این جلسه حکم میلاد عرفان‌پور به عنوان مدیر مرکز آفرینش ادبی حوزه هنری و حکم احمد رمضی به عنوان سرپرست دفتر موسیقی حوزه هنری قرائت شد.

نشست مدیران حوزه هنری برگزار شد / دادمان: شب شعر انقلاب اسلامی نیمه رمضان در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود

نشست مدیران حوزه هنری برگزار شد / دادمان: شب شعر انقلاب اسلامی نیمه رمضان در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود

 رویداد آموزشی طنز قلمه

در بخش دیگر این جلسه عباس حسین نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری به معرفی پروژه قلمه پرداخت و تشریح کرد: چهارمین جلسه رویداد آموزشی طنز قلمه در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. پیش از این استان گرگان میزبان این رویداد بود و قبل‌تر استان یزد متقاضی برگزاری جلسات آموزشی طنز بوده است.

وی ادامه داد: در رویداد قلمه، ۴ جلسه مجازی برای آموزش طنز برگزار می‌شود و سپس دفتر طنز حوزه هنری اساتید را به استان‌ها می‌برد تا طی سه روز زمینه‌ای را فراهم کند که افراد ناآشنا با طنز با آن آشنا شوند.

عباس‌نژاد با اشاره به ثبت نام ۹۹ متقاضی آموزش طنز در استان سیستان و بلوچستان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور ۵۰ شرکت‌کننده به اهمیت آموزش داستان طنز تاکید کرد و افزود: در این کلاس‌ها هم داستان طنز معرفی شد، هم فیلم طنز مرور شد و هم با همکاری استاد امیریان موقعیتهای طنز توضیح داده شد. همچنین در کنار آموزش استندآپ کمدی نثر طنز هم معرفی شد. در این میان با معرفی احمد عربانی به عنوان کاریکاتوریست مجله «گل آقا» به تاثیر کاریکاتور در سطح سیاسی پرداخته شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت آموزش، نگارش داستان طنز توسط یکی از شرکت‌کنندگان استان یزد را از جمله خروجی‌ها و نتایج مثبت برگزاری رویداد آموزشی طنز قلمه معرفی کرد.

درخشش در فجر، آمادگی برای نمایشگاه کتاب

در ادامه این جلسه حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره گزارشی از درخشش این سازمان در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ارائه کرد و با اشاره به کسب ۱۰ سیمرغ از این جشنواره که سازمان سینمایی سوره را به موفق ترین سازمان حاضر در جشنواره تبدیل کرد؛ استقبال مخاطبان و منتقدان از تولیدات سینمایی حوزه هنری را مثبت ارزیابی نمود و بر برنامه‌ریزی مناسب برای اکران خوب این شش اثر در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد.

در انتهای  این نشست نیز علی اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر به  حضور در نمایشگاه کتاب تهران و ضرورت تعامل میان واحدهای مختلف حوزه هنری و رفع نیازهای موجود برای شرکت در این رویداد  به شکل پرقدرت‌تر نسبت به ادوار گذشته اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha