۱۴۰۲.۱۲.۰۷

پاسداشت سی سالگی دانشگاه سوره صبح امروز ۷ اسفندماه با حضور محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، استادان و جمعی از دانشجویان این دانشگاه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، این مراسم که به مناسبت سی سال فعالیت دانشگاه سوره در حوزه آموزش برنامه‌ریزی شده بود با پخش کلیپی از کارگاه‌های آموزشی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۲ آغاز شد و با صحبت‌های محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره شکل رسمی به خود گرفت.

ساعی جشن سی سالگی دانشگاه سوره را از شیرین‌ترین محافلی معرفی کرد که تاکنون  حضور داشته و گفت: ۳۰سال است که آجر به آجر و میلی متر به میلی متر هزاران نفر زحمت کشیدند تا دانشگاه سوره شکل گیرد. این دانشگاه یک موسسه موثر در حوزه فرهنگ، هنر، معماری، ادبیات و رسانه‌ ایران است و اگر جشنواره‌های فجر را ببینید متوجه می‌شوید که میان برگزیده‌ها نام افرادی وجود دارد که سابقه دانشجویی دانشگاه را دارند و این نقطه رشد هنر است که یکی از مظاهرش دانشگاه سوره است.

رشد بانوان هنرمند

وی در ادامه به رشد بانوان هنرمند و افزایش هنرمندان در حوزه سینما، نقاشی، تئاتر اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۱۳۵۷ چیزی حدود ۸۰ سالن فعال تئاتر داشتیم و امروز این تعداد نزدیک به ۸۰۰ سالن شده است. همچنین در روزگاری ۳۰ بانوی نقاش در کشور نداشتیم ولی امروز ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر بانوی هنرمند داریم . 

خودباوری مردم ماحصل انقلاب اسلامی

ساعی بیان کرد: میزان رشد حاصل شده براثر اعتماد به نفس و روحیه‌ای است که به واسطه انقلاب اسلامی در مردم ایران ایجاد شده است. امروز مردم خود را صاحب تاثیر می‌دانند و این اعتماد به نفس و خودباوری حرکت انفجاری ایجاد می‌کند. 

رئیس دانشگاه سوره در سخنانش بر این نکته تاکید کرد که دانشجو و استاد با امیدی وارد دانشگاه می‌شوند و ما باید تلاش کنیم انگیزه آنها را بر هم نزنیم و زمینه‌ای فراهم کنیم تا با انگیزه و علایق درونی حرکت کنند و رشد آنها به شکل درستی اتفاق افتد.

وی با نام مرحوم احمد خلیلی فرد و مرحوم عطارزاده یاد کسانی که طی ۳۰سال در دانشگاه سوره همکاری داشته‌اند را زنده کرد و افزود: طی چندسال اخیر تلاش کردیم جهشی در دانشگاه سوره اتفاق افتد که ثمراتش در حوزه پژوهش و کلاس‌ها خود را نشان داده است. 

افزایش ورودی دانشگاه

ساعی یادآور شد: در شرایطی که برخی از دانشگاه‌ها با کمبود ورودی مواجه بودند ما با افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان روبه‌رو شدیم و ۴ تا ۵ هزار دانشجو به دانشجویان دانشگاه سوره اضافه شد که همین امر هم نشانگر درخشش این دانشگاه است. اگرچه نمی‌خواهیم در این حد بمانیم و امیدوار هستیم در ۵ سال آینده دانشگاه با رنسانسی در هویت خود مواجه شود و جهش ۳۰ سال گذشته قدمی برای ۵ سال آینده دانشگاه سوره باشد.

وی ادامه داد:  آرزو دارم با مواجهه دانشگاه با رنسانس هویتی، نام دانشگاه سوره نه تنها بر تارک فرهنگ و هنر کشور بلکه در جهان اسلام بدرخشد و دانشجویان خارجی علاقه‌مند به آموزش دیدن در این دانشگاه شوند. 

جنگ غزه؛ تقابل انسان و شیطان

ساعی در خصوص جنگ غزه نیز اظهار کرد: این خط مشی و افتراقی که غزه در انسانیت ایجاد کرده آزمون بزرگی در انسانیت است.

وی با تشریح ریشه فلسطین به این نکته اشاره کرد که وحشی‌گری و روحیه ستیزه‌گری یهود همین فلسطین‌کشی است  که تقابل انسان و شیطان است. 

رئیس دانشگاه سوره در ادامه بیان کرد: ما باید در حوزه فرهنگ و هنر به این جبهه فراگیر کمک کنیم و وظیفه تاریخی خود را به درستی انجام دهیم  و در جنگ تاریخی در سمت درست تاریخ بایستیم.

در ادامه این جشن، انیمیشن «کابوس» تولید عرفان رسولی و سپس کلیپ پوسترها و رویدادهای دانشگاه سوره پخش شد.

رونمایی نشان ۳۰سالگی دانشگاه سوره

رونمایی از نشان ۳۰ سالگی دانشگاه سوره یکی از بخش‌های این جشن بود که با پخش انیمیشن «جوجه ماشینی» و پخش اولین سرود دانشگاه سوره همراه شد.

امیدواریم دانشگاه با رنسانسی در هویت مواجه شود 

امیدواریم دانشگاه با رنسانسی در هویت مواجه شود 

در پاسداشت سی سالگی دانشگاه سوره ضمن اجرای موسیقی زنده، کتاب گنجینه آثار دانشجویان دانشگاه سوره با هدف معرفی فعالیت‌های این دانشگاه رونمایی شد و پس از پخش کلیپی از مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و آموزش‌های آزاد و همچنین اجرای یک نمایش تک پرسوناژ، ۵۰ تن از استادان، هنرمندان و دانشجویان دانشگاه سوره مورد تقدیر قرار گرفتند. 

در پایان نیز کیک پاسداشت سی سالگی دانشگاه سوره بریده شد و کام حاضران در سالن را شیرین کرد.

امیدواریم دانشگاه با رنسانسی در هویت مواجه شود 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha