۱۴۰۲.۱۱.۲۷

رویداد شهریار با محوریت تلاشی برای حل مسائل شهر توسط اندیشکده وادی مرکز معماری اسلامی حوزه هنری و با همکاری خانه اندیشه‌ورزان ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه به‌ صورت حضوری در خانه اندیشه‌ورزان واقع در تهران، چهارراه ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، رویداد شهریار، رویدادی برای یادگیری مهارت‌های حل مسائل شهری، آشنایی با نظام مسائل مسکن، معماری و شهرسازی است که برای کلیه دغدغه‌مندان مسائل شهری بخصوص فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با مسکن، معماری و شهرسازی، طراحی و برنامه‌ریزی برگزار شد.

شهاب‌الدین فتحی، مدیر برگزاری رویداد شهریار، این رویداد را دارای سه جنبه‌ی ترویجی، آموزشی و عملی عنوان کرد و افزود: این رویداد در قالب هفت نشست شامل سه کلاس و چهار ارائه پیرامون مسائل شهری برگزار شد.

فتحی دراین‌باره توضیح داد: در روز اول این رویداد، سه کلاس «چیستی مسئله-حکمرانی نرم»، «مسئله محوری به روش PDIA» و «نظام مسائل شهرسازی» با تدریس دکتر نیما عرب حسینی، مدیر اندیشکده فطن، دکتر سعید هراسانی، پژوهشگر مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه و دکتر محمد صالح شکوهی، هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و در روز دوم، چهار ارائه تخصصی شامل «مشارکت عمومی و خصوصی در تأمین مسکن» توسط، محمد حسین مدیحی، پژوهشگر مرکز همکاری‌ها، «طرح مردمی‌سازی نهضت ملی مسکن» توسط، دکتر بهزادعمران زاده، مدیر اندیشکده شهر اسلامی، «اقتصادی مسکن» توسط، فرشید ایالتی، پژوهشگر حوزه مسکن و«تحلیلی بر بلندمرتبه‌سازی در ایران» توسط دکتر رامین خورسند، پژوهشگر اندیشکده شهر اسلامی صورت گرفت.

مدیر برگزاری رویداد شهریار، کشف «مسئله شهری مهم و دارای اولویت» در امور پژوهشی مربوطه همچون مقالات و پایان نامه‌ها را ضروری دانست و افزود: متأسفانه به این اهم آن‌طور که باید پرداخته نشده است و بعضاً پژوهش‌های انجام‌شده محدود به موضوعات شکلی و فرمی معماری و شهرسازی بوده است، بدین ترتیب این پژوهش‌های صورت گرفته نقش شایانی در جهت حل مسائل شهری کشور ایفا نکردند. ازاین‌جهت ایجاد سازوکار مناسب در جهت تأثیر گذاری بیشتر فعالیت‌های دغدغه‌مندان و علاقه‌مندان عرصه مسائل شهری، بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص جنبه‌ی ترویجی رویداد شهریار گفت: جنبه ترویجی این رویداد مربوط به شناخت، کشف و اولویت‌بندی مسائل شهری و فهم تفاوت‌های مسئله شهری با مشکل و بحران شهری است تا شرکت کنندگان در این رویداد بتوانند مشکلات ریشه‌دار در کشور را کشف و بررسی کنند و در جهت برطرف کردن آن راه‌حل متناسبی ارائه دهند.

فتحی جنبه‌ی آموزشی این رویداد را آموزش مسئله محوری، مرور نظام شهرسازی و مطالعه، شناخت و بررسی  نمونه‌های کارشده عنوان کرد.

مدیر برگزاری رویداد شهریار، در خصوص جنبه‌ی عملی این رویداد گفت: پس از اتمام نشست‌های رویداد، به شرکت کنندگان سؤال طرح شده و پیشنهاده‌ی پژوهشی (پروپوزال) ارائه شد تا طی یک هفته به آن پاسخ دهند و در نهایت شرکت کنندگان طبق پروپوزال و تخصصشان ارزیابی‌ و تقدیر خواهند شد و در جهت به کارگیریی در پروژه‌های مرتبط، از آنان استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha