۱۴۰۲.۱۱.۲۸

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با حضور جمعی از مردم و مسؤلان در یزد معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با معرفی و تجلیل از برترین‌های این جشنواره با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری و جمعی از مسؤلان، مردم  و هنرمندان با اجرای گروه سرود رضوان حزب الله از کشور لبنان در یزد به کار خود پایان داد.

استاندار یزد در این مراسم که در تالار مرکزی یزد برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: امیدواریم دوره‎های آینده جشنواره با حضور گسترده‌تر گروه‌های سرود داخلی و بین‌المللی در یزد برگزار شود.

اختتامیه جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد

اختتامیه جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد

مهران فاطمی با خواندن شعری پیرامون وجوه تشبیه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، بیان کرد: خصلت سرود این است که به تنهایی یک سخنرانی محسوب می‎شود و در آن متن بر موسیقی غلبه می‎کند.

ابوالفضل کرمانی‌نسب دبیر این جشنواره نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار «حاج احمد متوسلیان» شیرمرد شیرکوه و همه سرداران و شهدای مواجهه با رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد سال‌های آینده این جشنواره را در قدس آزاد شده برگزار کنیم.

وی گفت: این لحظه‌ها و این جشنواره را مدیون شهید «سید جلیل ساداتی» و همه اساتید گروه‌های سرود حاضر در این جشنواره هستیم و در واقع آنان دبیران این جشنواره هستند.

جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» به همت حوزه هنری استان یزد در سه بخش «اجرای زنده»، «تولید سرود» و «تولید نماهنگ» برگزار شد.

در مجموع ۱۱۱ اثر از گروه‎های سرود کشور توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد که از میان آثار ارسالی ۲۷ اثر در بخش اجرای زنده، ۳۳ سرود تولیدی و ۲۴ نماهنگ تولیدی توسط دبیرخانه پذیرفته و داوری شد.

با اعلام هیات داوران این دوره از جشنواره و در بخش رقابتی «اجرای زنده»، گروه سرود موعود مشهد موفق به کسب عنوان اول شد، گروه سرود نورالشهدا استان مرکزی در این بخش دوم شد، گروه سرود مسجد امام سجاد (ع) تهران و گروه سرود عرفان مشهد به عنوان سومی مشترک دست یافتند. در این بخش از گروه سرود میثاق یزد نیز تجلیل شد.

در بخش رقابتی «سرود تولیدی» نیز هیات داوران جشنواه عنوان نخست را شایسته گروه سرود نغمه آوینی بوشهر دانست، گروه طریق القدس بندر دیر بوشهر در این بخش دوم شد و گروه عشاق‌الرضا زاهدان حائز رتبه سوم شد.

در این بخش گروه‌های سرود معراج شهرستان مبارکه اصفهان و مهنا زرقان فارس نیز شایسته تقدیر شدند.

در بخش نماهنگ نیز نماهنگ‌های «نسیم رحمت تهران» و «زهرائیون خوزستان» به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند.

«یاسین تیموری» از گروه نورالشهدای اراک و «آریا پاشیب» از گروه نغمه‌های آوینی بوشهر به عنوان تکخوان برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

تجلیل از خانواده شهیدان «سید جلیل ساداتی»، «محمدحسن رشیدی»، «محمدحسین رمضانخانی» و «سیدرضا میرحسینی چاهوکی»، و تقدیر از سید محمد صادق آتشی شاعر، آهنگساز و فعال  عرصه سرود استان و کشور، اجرای زنده همه گروه‌های منتخب و حاضر در مرحله نهایی جشنواره، اجرای گروه سرود «رضوان حزب الله» از کشور لبنان، پخش بخشی از مستند شهید هنرمند سید جلیل ساداتی از دیگر بخشهای آئین اختتامیه بود.

نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با همکاری حوزه هنری استان یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، سینوا (مرجع تخصصی سرود و جمع‌خوانی) و مجموعه فرهنگی هنری شمیم ولایت یزد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha