۱۴۰۲.۱۱.۱۸

کتاب «نگاهی تازه به جنگ و صلح» نوشته‌ی محمدرضا سرشار، به‌نقد و بررسی شاهکار لئو تولستوی از آثار برتر ادبیات داستانی جهان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، این اثر با نگاهی نقادانه و پژوهشی به رمان مشهور «جنگ و صلح»  نوشته‌شده است. سرشار در این پژوهش، قصه، اشخاص داستان، ساختار، پی‌رنگ، نثر، پرداخت و درون‌مایه‌های این رمان را مورد بررسی قرار داده است.

محمدرضا سرشار در دهه هفتاد، رمان «جنگ و صلح» تولستوی را در حلقه نقد حوزه هنری و دفتر ادبیات ایثار بنیاد جانبازان نقد می‌کرد که حاصل آن نقدها،  یک کتاب ۲۳۰ صفحه‌ای با نام  «نگاهی تازه به جنگ و صلح» شد. او همچنین تصمیم گرفت رمان حجیم «جنگ و صلح» را که به‌زعم وی ارزشمند، اما دارای بخش‌های زایدی است و لازم است برای خواننده امروزی منسجم‌تر و خوش‌خوان‌تر شود، تلخیص کند.

«نگاهی تازه به جنگ و صلح» با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار تومان در دسترس دوستداران ادبیات کلاسیک قرار دارد.

لازم به ذکر است، رمان «جنگ و صلح» اثر جاودانه «لئو تولستوی» اوضاع تاریخی و اجتماعی روسیه را در سال‌های ۱۸۰۵ تا ۱۸۲۰ به تصویر می‌کشد و یک فاصله زمانی پانزده ساله از زندگی قهرمانان خود را در برمی‌گیرد. وقایع این رمان، بر بستر دو جنگ بزرگ بین روسیه تزاری به سرکردگی «تزار الکساندر» و دولت فرانسه به رهبری «ناپلئون بناپارت» و یک دوره وقفه کوتاه بین این دو جنگ جریان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha