۱۴۰۲.۱۱.۰۸

در بخش «مسابقه نمایشنامه‌نویسی» چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایشنامه «ممدشاه» اثر محمدرضا امیرخانی موفق به کسب رتبه سوم شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، رأی هیئت‌داوران بخش «مسابقه نمایشنامه‌نویسی» چهل‌ و دومین جشنواره تئاتر فجر اعلام شد و محمدرضا امیرخانی از هنرمندان یزدی موفق شد رتبه سوم این بخش را برای نمایشنامه «ممدشاه» از آن خود کند.

«ممدشاه» از بین ۳۷۹ متن نمایشنامه ارسالی به دبیرخانه چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر توانست رتبه سوم را از آن خود کند.

«ممدشاه» به زندگی شخصیتی به نام استاد محمد بنا بین سال ۱۲۹۰ تا ۱۲۹۳ شمسی می‌پردازد. استاد محمد بنا یک بنای چیره دست بود که منارهای مجموعه امیرچخماق را ساخته است و به‌واسطه حاکمیت ۴۰ روزه وی بر یزد او را ممد شاه می نامند.

محمدرضا امیرخانی، زاده سال ۱۳۴۲، بازیگر و نمایشنامه‌نویس تئاتر، سینما و تلویزیون، است. او پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، دوره کارشناسی مدیریت دولتی را در دانشگاه پیام نور تفت به‌پایان برد، اما با توجه به استعداد و علاقه‌ای که از کودکی درزمینه هنرهای نمایشی در خود می‌دید، به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه نمایش شد و کار حرفه‌ای خود را در ۱۳۵۹ با نمایش «باغ سبز» آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰ بعد از گذراندن دوره شش ماهه تئاتر جهاد دانشگاهی در دانشکده هنرهای زیبا به صورت جدی وارد این حوزه شد.

وی در آثاری همچون فیلم‌های "عقاب صحرا"، "گنج"، "مسابقه"، "مادری"، "دو ماه شمسی" و سریالهای "خانه میراثی"، "حانیه" و ... به‌عنوان بازیگر حضورداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha