۱۴۰۲.۱۱.۰۳

در آیین اختتامیه‌ی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، حوزه هنری با داشتن ۱۲ اثر بین آثار برگزیده ۱۳ جایزه دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، آیین اختتامیه‌ی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خانواده شهدا، اقشار مختلف مردم و برگزیدگان این دوره در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حوزه هنری با داشتن ۱۲ اثر بین آثار برگزیده چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار توانست ۱۳ جایزه دریافت نماید.

هیئت‌داوران چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین»  فانوس این بخش را به دلیل «بیان غیرمستقیم و هنرمندانه یک موضوع ورزشی در دفاع مردم جهان خصوصاً مراکش از استقلال و نیز مسئله فلسطین و توجه به‌موقع به حمایت‌های جهانی از مسئله فلسطین» به اثر «داستان‌های فوتبال (کازابِلانکا)» تولید مرکز مستند سوره حوزه هنری، به کارگردانی «مهدی افضل‌زاده» اهدا کرد.  همچنین اثر «میراثِ سمی»  تولید مرکز مستند سوره حوزه هنری به کارگردانی «علیرضا حَسَنی»  توانست لوح افتخار پژوهشی این بخش را به دلیل «توجه به ابعادِ غیرسیاسیِ استکبار و قوتِ تحقیقی و پژوهش اثر»  از آنِ خود کرد.

هیئت‌داوران این جشنواره، در بخش مستند  «آرمان روح‌الله»   لوح افتخار این بخش را به دلیل «نگرشِ انتقادی و تهاجمی به واقعیتِ حاکم بر اروپا،  ابتکار و خلاقیت در بیان و فهم و به تصویر کشیدنِ نزاعِ حاکم برآشوب‌های ۱۴۰۱» به اثر «مَکرون» تولید مرکز مستند سوره حوزه هنری، به کارگردانی «سجاد رضازاده» اهدا کرد.

در ادامه هیئت‌داوران در بخش مستند  «نقد درون گفتمانی»،  فانوس این بخش را به اثر «رزیدنت» تولید مؤسسه‌ی سفیر فیلم حوزه هنری به کارگردانی «امیرمحمد کوچک‌زاده» به دلیل «پرداخت به یک سوژه‌ی جسورانه در حوزه‌ی سلامت، شکستنِ چهارچوب‌های کلیشه‌ای در مستندسازی و باقی ماندن در چهارچوبِ نقد درون گفتمانی» اهدا کرد.  همچنین اثر «لاتارینو» تولید مشترک مؤسسه‌ی سفیر فیلم و مرکز مستنده سوره حوزه هنری به کارگردانی «مجید رستگار»  توانست لوح افتخار این بخش را کسب نماید.

این هیئت‌داوران، فانوس بخش  «تیزر فرهنگی»، را به دلیل «کارگردانی درخورِ تقدیر و بازی‌های خوب و نگاهِ خاطره‌انگیز با تأکید بر اهمیتِ خانواده» به اثر «انگشتر» تولید باشگاه فیلم سوره حوزه هنری به کارگردانی «محمدحسین عباسی» اهدا کرد. همچنین لوح افتخار این بخش نیز به اثر «پیرمرد و دریا» تولید مرکز فیلم حوزه هنری به کارگردانی «قاسم خسروی» اهدا شد.  

در ادامه هیئت‌داوران در بخش  «سریال»، لوح افتخار این بخش را به اثر «سوران» تولید مرکز سریال سوره حوزه هنری به کارگردانی «سروش محمدزاده» اهدا کرد.  همچنین فانوس دستاورد هنری این بخش به آقای «محمدرضا شجاعی» مدیر هنری سریال «سوران» اهدا شد.

همچنین هیئت‌داوران در بخش مستند  «ملت قهرمان» لوح افتخار این بخش را به اثر «داستانِ بارانی» تولید مرکز مستند سوره حوزه هنری به کارگردانی «حسین نژادموسی» اهدا کرد.

هیئت‌داوران در بخش مستند  «حافظه ملی»  فانوس این بخش را به دلیل «ارائه مجموعه‌ی دانشی متقن و مستند از یک انتخابِ نادرست در فرآیند توسعه کشور» به اثر «جوان‌مرگ» تولید مؤسسه‌ی سفیر فیلم حوزه هنری به کارگردانی «سعید فضل زرندی» اهدا کرد.

همچنین هیئت‌داوران در بخش مستند  «رؤیای ایرانی»  فانوس این بخش را  به اثر «رؤیای بزرگ» تولید مؤسسه‌ی سفیر فیلم حوزه هنری به کارگردانی «احسان مشکور» به دلیل «امیدآفرینی، ابتکارِ مدیریتی در عرصه ورزش، پژوهش مفصل و جهشِ ملی» اهدا کرد.

اثر «مصلحت» به کارگردانی «حسین دارابی» تولید مشترک سازمان سینمایی سوره حوزه هنری و مرکز فیلم و سریال اوج به دلیل «روان بودن و بازی بدونِ اغراقِ بازیگران» توانست در بخش فیلم «داستانی بلند» فانوس کارگردانی را کسب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha