۱۴۰۲.۱۱.۰۱

چهارمین رویداد جایزه ملی داستان حماسی به علت استقبال مخاطبین تا ۱۵ اسفند ماه تمدید شد.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، چهارمین رویداد جایزه ملی داستان حماسی، از ۵ شهریور ماه در سه محور داستان‌های عمومی، حماسی تاریخی و حماسی بومی در دو قالب داستان کوتاه و رمان آغاز و پایان فراخوان ۳۰ دی ماه اعلام شده بود. اما حالا به گفته مسئولین این رویداد به علت تقاضای مخاطبین، این جشنواره برای یک ماه و نیم دیگر نیز تمدید شده است.

به گفته حسین عباس زاده، دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جایزه ملی داستان حماسی، از ابتدای انتشار فراخوان تا امروز در ۲۷ استان کشور و همچنین ۱۱ شهرستان استان خراسان رضوی کارگاه آموزشی داستان نویسی حماسی برگزار شده است و با برگزاری این کارگاه‌ها، تقاضا برای تمدید زمان دریافت آثار افزایش پیدا کرد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جایزه ملی داستان حماسی افزود: با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در سراسر کشور، تقاضا برای تمدید زمان دریافت آثار افزایش پیدا کرد به دلیل اینکه افراد زیادی با جشنواره آشنا نبودند و از طرفی تمایل زیادی به شرکت داشتند، به همین دلیل دبیرخانه آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ اسفند تمدید کرد.

گفتنی است؛ در این رویداد، به پنج داستان کوتاه برگزیده هر کدام ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی و در بخش رمان به نفر نخست علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار، جایزه نقدی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نفر دوم یک میلیارد ریال و نفر سوم ۵۰۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. همچنین حمایت در خصوص چاپ و نشر داستانهای برگزیده از دیگر اقدامات حمایتی جشنواره جایزه ملی داستان حماسی است.

شایان ذکر است، در دوره سوم این رویداد در سال ۱۴۰۱، ۶۰۰ نویسنده با حدود ۷۰۰ اثر در جشنواره شرکت کرده بودند.

متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی honarhemasi.ir آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha