۱۴۰۲.۱۰.۲۱

پردیس سینمایی مجموعه‌ی خلیج فارس یزد مدرن‌ترین پردیس سینمایی این استان در فاز نخست با چهار سالن سینمایی به ظرفیت ۴۷۵ صندلی فعالیت خود را با حضور رییس حوزه هنری کشور و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ آیین افتتاحیه پردیس سینمایی خلیج فارس یزد با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهران فاطمی استاندار یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد، معاون سیاسی استاندار، حمید رضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، و مردم یزد برگزار شد.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهید سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: راه‌اندازی و تاسیس پردیس سینمایی خلیج فارس را به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم در حوزه فرهنگی و هنری تبریک می‌گوییم.

وی ادامه داد: این اتفاق در روزها و زمانی رخ داد که ما به لحاظ بودجه‌ای با مشکل جدی روبرو بودیم و چنین کار خوب و زیرساخت قابلی در زمان مشخص شده به زیرساخت‌های استان یزد اضافه شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی در انجام مجموعه تعهداتی که داشته پای کار ایستاده اما در ارتباط با قول‌هایی که در استان یزد داده شده هنوز تعهدات انجام نشده و به محض اینکه این تعهدات عملیاتی شود حوزه هنری شروع به کار خواهد کرد.

دادمان خاطرنشان کرد: توسعه هوشمندانه و جهت دار زیرساخت‌های فرهنگی یکی از ضرورت‌های امروز کشور است و به خصوص اگر نگاه ما پردیس همه جانبه باشد و به این جمع‌بندی رسیدیم که نیاز مخاطب را به این طریق تامین کنیم باید این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

وی گفت: ۱۰۰ پرده سینمایی را در تعهدات خود باید انجام می‌دادیم اما امیدواریم که تا پایان زمان مشخص شده و بر اساس وظیفه‌ای که داریم بالغ بر ۲۰۰ پرده را به بهره‌برداری برسانیم که بخش عمده‌ آن در پردیس‌های چند سالنه انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی از مدیران خواست که توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را بیش از پیش جدی بگیرند چرا که ما بیش از آنکه به دعواهای زرگری نیاز داشته باشیم به کار هوشمندانه با فکر، تحقیق و پژوهش نیاز داریم و راه و روش آن در کشور مشخص است.

دادمان افزود: بیش از آن که به گزارش سازی نیاز داشته باشیم نیاز به آن داریم که یک اتفاق واقعی در حوزه زیرساختی کشور رخ دهد و علیرغم تمام رشدهایی که رخ داده، از این کمبودی که به نسبت سرانه جمعیتی داریم در حال آسیب خوردن هستیم و باید سعی کنیم که این آسیب را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که با نگاه به آینده پردیس‌های فرهنگی چند منظوره را در کشور توسعه دهیم و قطعا به این طریق می‌توانیم حوزه خدمت‌رسانی به مردم را تغییر داده و بهبود ببخشیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با تقدیر از خدمات محمد ملک‌ثابت در حوزه فرهنگی استان یزد و کشور گفت: آقای ملک ثابت مجاهدانه و بی منت سال‌های سال برای حوزه هنری انقلاب اسلامی و فرصت‌های گوناگونی که پیش روی این مسیر قرار گرفت تلاش کرده و مجاهدت داشت.

ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی استفاده شود

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اینکه افتتاح این پردیس سینمایی رویداد بسیار خوب برای استان یزد است اظهار داشت: ظرفیت ایجاد شده در این پردیس سبب شده که یکی از حلقه‌های مفقوده در عرصه فرهنگ، هنر و نشاط مردم در حال تکمیل است.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افتتاح این پردیس دارای سه بعد بسیار مهم است که بعد نخست آن ورود بخش خصوصی به فرهنگ و هنر است، موضوعی که تا به الان کم شاهد آن بودیم و چنین اتفاقی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی دومین ویژگی این رویداد را کارآفرینی اجتماعی دانست و گفت: چنین مجموعه و زیرساختی تاثیرات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های اجتماعی دارد و از سوی دیگر نشاط و پویایی جامعه را تقویت می‌کند و همین موضوع هم سومین ویژگی چنین مجموعه‌ای است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ باید رویکرد خود را تغییر داده و ضرورت دارد که به سمت سرمایه گذارانی بروند که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر دارند، گفت: در صورتی که این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها را در حوزه‌های فرهنگی و هنری افزایش دهیم قطعا توانمندی‌های هنرمندان یزد هم بیش از پیش شکوفا شده و شاهد بالندگی استان خواهیم بود.

در این مراسم از سالها تلاش و خدمات محمد ملک‌ثابت مدیرکل حقوقی سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی و همچنین عوامل ساخت پردیس سینمایی خلیج فارس یزد تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha