۱۴۰۲.۱۰.۱۸

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه آثار کارتونیست‌های بین‌المللی با موضوع «بیمارستان منطقه جنگی نیست» در یکی از ایستگاه‌های مترو «ارم سبز تهران» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ «اکرم صدیقی کلاته» با اعلام این خبر افزود: بر اساس ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو بخش‌های پزشکی اعم از بیمارستان یا واحد خدمات درمانی سیار تحت هیچ شرایطی نباید مورد حمله قرار گیرند و جزء مناطق امن محسوب می‌شوند، افزود: اما از آنجایی که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به هیچیک از قوانین بین‌المللی و انسانی پایبند نیست دست به تخریب گسترده مراکز درمانی زد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی اضافه کرد: پس از انفجار بیمارستان المعمدانی غزه و تکرار این حادثه هولناک در تخریب مراکز غیرنظامی و درمانی و با عنایت به ظرفیت کارتون در حوزه هنری خراسان شمالی اقدام به ارتباط و دریافت آثار هنرمندان بین‌المللی درباره این واقعه تلخ کردیم.

وی در ادامه افزود: هنرمندان بار دیگر از این زبان مشترک برای نشان دادن بی‌عدالتی و نمایش رنج همنوعان خود بهره بردند و ۴۸ اثر از ۳۳ هنرمند کاریکاتوریست و کارتونیست، از ۲۲ کشور، در واکنش به این عمل غیر انسانی و شنیع رژیم صهیونیستی و به نشانه اعتراض کشتار مردم غزه، دست به خلق اثر زدند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه به همت حوزه هنری خراسان شمالی، معاونت فرهنگی مترو تهران و با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ایستگاه مترو ارم سبز تهران برگزار شده است. همچنین رونمایی کتاب «بیمارستان منطقه جنگی نیست» نیز به زودی انجام خواهد شد.

آثار کارتون «بیمارستان منطقه جنگی نیست» در تهران به نمایش درآمد

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha