به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، استقبال از فراخوان ملی لالایی و درگیر شدن بیش از ۲۰ استان با آن، ضرورت تولید لالاییهای نو و افزایش شاعران لالایی سُرا، حوزه هنری کودک و نوجوان را بر آن داشت، زمینه طراحی و تدارک اولین دوره آموزشی سرایش لالایی را فراهم کند.
در این دوره آموزشی تلاش شده تا به شکلی منسجم به مباحث مختلف و متنوع حوزه شعر و ادبیاتکودک و آنچه در سرایش لالایی نیاز یک هنرمند است بپردازد. در این دوره به مباحثی همچون موسیقی، نغمه پردازی، چگونگی استفاده از مضامین دینی در لالایی برای کودک و رعایت بهداشت روحی روانی کودک در حوزه روانشناسی پرداخته میشود.
در اولین دوره آموزشی سُرایش لالایی کلاسها، گعدهها و کارگاههای نقد مهدی امینفروغی دوره ضرورت پرداختن به لالایی و تفاوت لالایی با سایر سرودههای آوایی، کمال شفیعی دوره تاریخچه لالایی در فرهنگ جهانی و در ایران، طیبه شامانی و کمال شفیعی کارگاه نقد و انتقال تجربه، غلامرضا بکتاش کلاس اصول سرودن شعر برای کودکان با تکیه بر قواعد خاص لالایی و طرح مفاهیم دینی در شعر برای کودکان، حسنا افشاری کلاس تاثیرات روانشناختی لالایی با تاکید بر جایگاه قهرمان در جهان ذهنی کودک، محسن رضوانی کلاس بررسی و تببین اعتقاد به آرمانشهر و مدینه فاضله از منظر فرهنگی و دینی و دوره موسیقی در لالایی و اصول سرایش نغمه و شعر آهنگین منطبق بر ملودی، مریم اسلامی و جواد محقق کارگاه نقد شعر و انتقال تجربه، هوشنگ جاوید دوره مادرانگی در لالایی، نغمه و فرهنگ لالایی و مرور ۱۰ لالایی موفق و مصطفی رحماندوست کلاس جایگاه لالایی و لالایی سرایی در ادبیات کودک را برگزار خواهند کرد.
اهداف نهایی این دوره آموزشی، توجه ویژه به شاعران کودک در حوزه سرایش لالایی، تولید لالاییهای نو با مضامین جدید و توجه به مسئلهی اهمیت فرهنگی و تربیتی لالایی برای کودکان است که در نهایت، این تلاشها به تولید محصولات مکتوب و چند رسانهای در حوزه لالایی خواهد انجامید تا در سبد مصرف فرهنگی خانواده ها قرار گیرد.
لازم به ذکر است، این دوره آموزشی ۴ روز به طول خواهد انجامید و از ۱۹ دیماه آغاز میشود. شرکت در این دوره برای برگزیدگان فراخوان ملی لالایی رایگان است و دیگر علاقهمندان این حوزه میتوانند جهت شرکت در این دوره آموزشی و اخذ اطلاعات بیشتر به سایت آرتین به نشانی https://artteen.ir مراجعه کنند.
ردیف |
نام و نام خانوادگی مدرس |
عنوان کلاس |
۱ |
مهدی امینفروغی |
ضرورت پرداختن به لالایی و تفاوت لالایی با سایر سرودههای آوایی |
۲ |
کمال شفیعی |
تاریخچه لالایی در فرهنگ جهانی و در ایران |
۳ |
کمال شفیعی / طیبه شامانی |
کارگاه نقد و انتقال تجربه |
۴ |
غلامرضا بکتاش |
اصول سرودن شعر برای کودکان با تکیه بر قواعد خاص لالایی |
۵ |
غلامرضا بکتاش |
طرح مفاهیم دینی در شعر برای کودکان |
۶ |
غلامرضا بکتاش |
بازدید از باغ کتاب تهران جهت بررسی کتاب های لالایی موجود در بازار |
۷ |
حسنا افشاری |
بازدید از باغ کتاب تهران جهت بررسی کتاب های لالایی موجود در بازار |
۸ |
حسنا افشاری |
تاثیرات روانشناختی لالایی با تاکید بر جایگاه قهرمان در جهان ذهنی کودک |
۹ |
محسن رضوانی |
بررسی و تببین اعتقاد به آرمانشهر و مدینه فاضله از منظر فرهنگی و دینی |
۱۰ |
محسن رضوانی |
موسیقی در لالایی و اصول سرایش نغمه و شعر آهنگین منطبق بر ملودی |
۱۱ |
مریم اسلامی / جواد محقق |
کارگاه نقد شعر و انتقال تجربه |
۱۲ |
هوشنگ جاوید |
مرور ۱۰ لالایی موفق – مادرانگی در لالایی – نغمه و فرهنگ لالایی |
۱۳ |
مصطفی رحماندوست |
جایگاه لالایی و لالایی سرایی در ادبیات کودک |
نظر شما