۱۴۰۲.۰۹.۲۹

مراسم پایانی دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی سینمای ایران ۳»، عصر روز دوشنبه، ۲۰ آذرماه، در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مراسم پایانی دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی سینمای ایران ۳» با حضور دکتر مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر و مدرس این دوره، محمدصادق کوچک زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری، محسن مومنی‌شریف عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه هنری و عبدالحمید قدیریان نقاش، طراح صحنه و عضو مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و جمعی از هنرجویان مرکز آموزش برگزار شد.

اختتامیه‌ دوره تاریخ تحلیلی سینمای ایران برگزار شد

در ابتدای مراسم، دکتر شاه‌حسینی به‌عنوان مدرس دوره، با اشاره به برگزاری بلندمدت و ویژه سه دوره تخصصی تاریخ سینمای ایران که درمجموع ۷۶ جلسه بوده است؛ بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ نظام رسانه‌ای نوین ایران، این دوره باهدف بررسی وضعیت رسانه از دوره قاجار تا زمان حال ارائه شد که در ابتدای آن ورود جراید، روزنامه‌ها و مفهوم مدرنیته به کشور را موردبررسی قراردادیم و در ادامه، بر اساس مستندات گردآوری‌شده، بر روی خط زمان حرکت کردیم و تا سال ۱۴۰۱، تاریخ مطبوعات و جراید، روزنامه، رادیو و تلویزیون، سینما، نمایش خانگی، مدیریت فرهنگی و هر آنچه را که به اسم رسانه در این مدت در کشور عرضه‌شده، طی جلسات مطول و به‌یادماندنی ۸ ساعته مرور کردیم. جلساتی که در ایام کرونا آغاز شد و طی سه ترم در همین تالار سوره یا اندیشه برقرار بود و ترم اول و دوم آن، ۲۵ جلسه و ترم سوم آن ۲۶ جلسه به طول انجامید.

شاه‌حسینی در ادامه افزود: حجم عمده مطالب ارائه‌شده در این جلسات، درباره تاریخ شفاهی معاصر ایران در حوزه رادیو، تلویزیون و سینما بود که به همت هنرجویان تولید شد.  

وی به گنجینه تاریخ شفاهی مدیران فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای ارزشمند هنرجویان، انجام گفتگو با مدیران فرهنگی ادوار مختلف انقلاب اسلامی است که بی‌شک نمونه آن وجود ندارد.

استاد تاریخ سینمای ایران در ادامه، خطاب به هنرجویان دوره خاطرنشان کرد: شما هنرجویان، در این ترم‌ها صرفاً درس نخواندید؛ بلکه تولید و زیست کردید و در کنار فعالیت خود، حجم قابل‌توجهی از آثاری زیبا را خلق نمودید که گزیده‌ای از آنها را در این آیین مشاهده کردیم.

وی در ادامه، گزارش کوتاهی از محتوای ارائه‌شده طی سه ترم آموزشی در دوره تاریخ تحلیلی سینمای ایران ۱ و ۲ و ۳ و شرایط حضور هنرجویان در این دوره‌ها ارائه کرد.

در پایان مراسم، توسط مرکز آموزش حوزه هنری از هنرجویان برگزیده این دوره‌ها که آثار باکیفیت تولید کرده بودند، تقدیر شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha