۱۴۰۲.۰۹.۲۳

سعید لشکری عصر روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه در مراسم اختتامیه هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین، اظهار کرد: در آغاز کلام یاد می‌کنیم از آن جوان‌هایی که چهار دهه قبل در آبادان نفس می‌کشیدند و به فکر این بودند روزی خرمشهر آزاد و حصر آبادان شکسته شود، ایستادند، مردانه جنگیدند و مقاومت کردند تا امروز خرمشهر و آبادان آزاد و با عزت باشند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای دفاع مقدس، گفت: همانطور که خرمشهر، سوریه و عراق آزاد شد روزی شاهد آزادی قدس عزیز از دست اشغالگران باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نذر فرهنگی هنرمندان به زائران اربعین حسینی گفت: خادمینی که خالصانه و صادقانه برای ادای احترام به ساحت سیدالشهدا ایستادند، هنرمندانی که خودشان را رو مریدان سیدالشهدا می‌دانستند و  ذکر سید شهدا را وظیفه هنری خود در ساحت خدمت به این دستگاه می دانند؛ قطعا نزد پروردگار ماجور هستند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: این رویداد عظیم ماحصل همکاری صمیمانه و نزدیک مجموعه هایی زیادی بود؛ مجموعه هایی که شاید خیلی از هم دور بودند و به واسطه ذکر سیدالشهدا به هم گره خوردند. ضمن اینکه همکاری مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی، منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید که زیر خیمه سیدالشهدا در موکب خدمت هنری و فرهنگی به اباعبدالله و زائرین اربعین نیز بسیار ارزشمند بود.

لشکری عنوان کرد: تاثیر عمل خالصانه این هنرمندان نه تنها فضای خود برنامه اربعین بلکه فضای هنرمندان را در کشور نورانی کرد بلکه بقیه تولیدات هنرمندان را هم تحت الشعاع خود قرار داد و به آن ها برکت داد.

وی در ادامه یکی از وظایف اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی تربیت هنرمندان انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای متعهد در جامعه عنوان کرد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش فناوری اربعین در دنیا گفت: کارکرد فناوری ایجاد ارزش افزوده از یک ماده است، اربعین فناوری است که قرار است از قیام سیدالشهدا برای امروز جامعه ما محتوای ارزشمند، اثرات و کارکردهای ارزشمند ایجاد کند.

به گفته ی این مقام مسئول، رسالتی که در این مسیر هنری بر عهده ما است صیانت و بسط این فناوری است؛ فناوری که کارکرد آن ساخت پایه‌های تمدن جدید اسلامی است.
لشگری گفت: نگاه ما به اربعین یک نگاه تمدنی است و ما می‌دانیم که برای ساخت تمدن اسلامی دوباره قرار است عالم تشیع و مسلمین در یک نقطه مشترک شود.

وی با بیان این‌که حب الحسین علیه السلام، فناوری اربعین است، ادامه داد: این همان نقطه ای است که ما را به آینده تشیع امیدوار کرده است. چه کسی فکر می کرد قرار است ما از مشایه عبور کنیم؛ از نجف خارج شویم و در مسیری قرار بگیریم که مردم از همه جای دنیا در آن قرار گرفتند و به سمت اباعبدالله حرکت می کنند؛ این واقعه نوید روزهایی را می دهد که در آیات و روایات مان ذکر شده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش خوزستان در همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین گفت: امروز در کشور نگاه پایتختی بسیار است اما در روایت راهیان آن چیزی که محوریت قرار گرفت خوزستان بود و این اتفاق هم ایده جدید و تحولی در حوزه هنری به شمار می آید.

وی اظهار امیدواری کرد که در هر استانی از کشور شاهد انجام کارهای جدی، مهم و تاثیرگذار باشیم.

به گفته وی خوزستان به عنوان میزبانِ این همایش بین‌المللی هم برای رشد آن تلاش کرد و هم برای تعالی آن قد به قدم برنامه‌ریزی داشت.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی روایت راهیان را میراث گرانبها و ثمین برای شیعیان دانست و اظهار امیدواری کرد که شاهد گسترش هرچه بیشتر آن در دنیا باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha