۱۴۰۲.۰۹.۲۲

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: ۲۰۰ هنرمند در قالب ۱۵ اثر نمایشی و هنری در عراق و ۱۵ اثر در گذرگاه‌های مرزی اربعین حسینی ایران برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ آئین اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، «روایت راهیان» امروز چهارشنبه ۲۲ آذر با حضور مسئولین کشوری و استانی و با مشارکت حوزه هنری استان خوزستان و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند، در سالن همایش های منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این همایش که کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند و سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان سخنران به ایراد سخن پرداختند؛ از هنرمندان و فعالین فرهنگی این رویداد تقدیر و لوح و هدیه‌ای به رسم یادبود به آن ها تقدیم شد.

کوروش زارعی چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، روایت راهیان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد:۱۵۰ اثر در بخش‌های تئاتر خیابانی، تعذیه، پرده خوانی، نقالی، مرثیه سرایی و سرود با زبان عربی و فارسی به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت ۳۰ اثر در ایران و عراق برنامه اجرا کردند.

وی افزود: برای نخستین بار در اربعین سال جاری بخش عروسکی نیز به جشنواره افزوده شده که در کشور عراق و ایران به اجرای برنامه پرداختند.

زارعی گفت: همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، روایت راهیان از سال ۹۵ با حضور ۵۰ هنرمند آغاز شده و اینک بیش از ۲۰۰ هنرمند آیینی در بخش‌های مختلف به زبان فارسی، عربی و ترکی در اربعین اجرا برنامه کردند.

وی اظهار کرد:بیشتر فعالیت گروه‌های هنری در مرزهای باشماق، چذابه، مهران و شلمچه بود و برای اربعین سال آینده این برنامه در مرز تمرچین نیز اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: ۶ گروه از هنرمندان عراقی نیز در اربعین حسینی در کنار هنرمندان آیینی ایران، اجرای برنامه کردند.

زارعی: ۲۰۰ هنرمند در اربعین حسینی برنامه اجرا کردند

۶۰ گروه هنری در شلمچه نذر فرهنگی اجرا کردند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:۶۰ گروه هنری در شلمچه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، نذر فرهنگی اجرا کردند که انعکاس و استقبال خوبی از آن توسط زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام هادی زرشناس افزود: روایت حرکت قیام عاشورا و امام حسین (ع) هر شب بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۲ بامداد برگزار می‌شد.

زارعی: ۲۰۰ هنرمند در اربعین حسینی برنامه اجرا کردند

اربعین حسینی فرصتی برای ساخت محتوای ارزشمند هنری است

معاون راهبردی استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: فناوری اربعین حسینی فرصتی برای خدمت و ایجاد ارزش افزوده برای محتوای تولیدات فرهنگی و هنری در کشور است.

سعید لشگری اظهار کرد: اربعین حسینی را بعنوان فناوری تمدنی انقلاب اسلامی در نگاه قیام امام حسین(ع) و تشکیل امت اسلامی در جامعه می دانیم.

وی تربیت هنرمندان مکتبی از نسل جدید را از نکات مثبت همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین دانست و اظهار کرد: هنرمندان همانگونه که در انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند قرار است از قیام عاشورا محتوای ارزشمند خلق کنند.

در مراسم اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، روایت راهیان از هنرمندان و عوامل اجرایی این رویداد، با مشارکت حوزه هنری استان خوزستان و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند تجلیل شد.

زارعی: ۲۰۰ هنرمند در اربعین حسینی برنامه اجرا کردند

اجرای گروه سرود خادم الزهرا، نمایش و نوحه خوانی از دیگر برنامه های جانبی این آیین بود که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد. گفتنی است هفتمین همایش بین‌المللی روایت راهیان همزمان با ایام اربعین حسینی در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، باشماق، خسروی و نیز در بین مسیر نجف اشرف تا کربلا اجرا شد. آثار هنری در این همایش عمدتا در قالب‌های مختلف هنری شامل تعزیه، پرده‌خوانی، نقالی، نمایش، مقتل‌خوانی، سرود، شعر و هنرهای تجسمی از استان‌های خوزستان، گلستان، تهران، ایلام، لرستان، اردبیل و بوشهر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha