۱۴۰۲.۰۹.۲۰

فیلم مستند «دختر کوه نور» از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به کارگردانی جابر بازیاد به هفدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت راه یافت.

به گزارش روابط عمومی حوزه‌هنری، فیلم مستند دختر کوه نور، اثر تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، با موضوع دختری عشایری است که با پدر و مادر کهن‌سالش زندگی می‌کند؛ اما به دلیل مراقبت از والدین و مشکلات متعدد حاضر به ازدواج نیست.

شریف اسلامی، مدیر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌یابی این مستند به جشنواره سینما حقیقت گفت: این فیلم به مسائل و مشکلات زنان عشایر می‌پردازد و ایثار و فداکاریِ آنان جهت تقویت بنیاد خانواده را به تصویر می‌کشد.

محمدحسن محمودی، تهیه‌کننده این مستند، «دختر کوه نور» را  نشان‌دهنده فرهنگ ایثار، همکاری و احترام به پدر و مادر در بین عشایر دانست و افزود: پرداختن به مسائل و مشکلات زنان، از جذابیت‌های این مستند است. وی تأیید کرد: بکر بودن فضا و تازگی کمتر پرداخته‌شده آن، می‌تواند نظر مخاطبان را جلب کند. قطعاً مخاطب این مستند را دوست خواهد داشت و با دیدن آن پشیمان نمی‌شود. همچنین منطقه، جغرافیا و آدم‌های جدیدی در این مستند به مخاطب معرفی می‌شوند.

گفتنی است عوامل سازنده مستند دختر کوه نور به شرح زیر است.

تصویربردار، تدوینگر و کارگردان: جابر بازیاد - تهیه‌کننده: محمدحسن محمودی - صدابردار: زاهد کشاورز - مدیر تولید: رحیم دادوند.

لازم به ذکر است،  .۶۴۰ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره سینما حقیقت ثبت‌نام کردند که ۳۸۰ اثر از آثار مذکور تولیدی شهرستان‌ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha