۱۴۰۲.۰۹.۱۸

پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، نشست نقد و بررسی کتاب «بازی ادامه دارد» را روز یکشنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۶:۳۰ در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ در این نشست مرتضی جمشیدی، نویسنده و سردبیر مجله بازی‌بان محمد صادقی، پژوهشگر بازی و بازی‌ساز محمدحسن یادگاری، پژوهشگر و مدرس مطالعات رسانه و نویسنده اثر حضور دارند.

گفتنی است؛ باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران در  خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، شماره ۱۶ واقع شده است.

درباره کتاب

کتاب «بازی ادامه دارد» نوشته محمدحسن یادگاری، به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

بازی (آنلاین) نوعی جامعه جدید است و نحوۀ تعامل ما با بسیاری از دوستانمان این‌گونه شکل می‌گیرد. آنجاست که احساس خوشی و امنیت می‌کنیم. آنجاست که احساس می‌کنیم ما را پذیرفته‌اند. اما در جامعۀ‌ واقعی، به بازیکنان انگ می‌زنند که افرادی خوره، معتاد، بازنده یا تنها هستند. حتی برخی می‌گویند آن‌ها تنبل‌اند و توانایی‌شان را هدر می‌دهند. بنابراین در محیط بیرون بازی احساس نمی‌کنند که از سوی دیگران پذیرفته می‌شوند و چون چنین احساسی دارند، جوامع بازی آنلاین (بیش از بازی‌های غیرآنلاین) به دلایل اجتماعی بودن و زنده بودن، به فضایی تبدیل می‌شود که همۀ بازیکنان با هم پیوند خاصی می‌یابند. البته امکان دارد این موضوع بازیکنان را علیه جهان، واقعی کند. در این کتاب ما بازی‌ها و زیست‌بوم آن را بستری مناسب برای سود بردن از مزایای بی‌شمار آن می‌دانیم؛ اما دربارۀ نوع و چگونگی مدیریت بهره‌گیری از این دست بازی‌ها، توجهاتی انتقادی ارائه می‌دهیم.

کتاب «بازی ادامه دارد»  هم‌اکنون در سایت کتاب فردا عرضه می‌شود، علاقمندان می‌توانند برای سفارش کتاب،  به لینک زیر مراجعه کنند.

https://bookroom.ir/book/105109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha