۱۴۰۲.۰۸.۳۰

هنرجویان مرکز آموزش حوزۀ هنری پنجم آبان در سالن همایش‌های سردار سلیمانیِ مسجد جمکران در نشست تخصصی «بررسی روندهای انقلاب اسلامی» شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ هیئت فاطمیون که چند سالی است به همت هنرجویان مرکز آموزش حوزۀ هنری برپا شده است هر هفته روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزۀ هنری دور هم جمع می‌شوند و مراسم‌های آیینی -مذهبی و برنامه‌های فرهنگی مختلفی را باحضور استادان و خطبای حوزه علمیه برپا می‌کنند.

نشست تخصصی «بررسی روندهای انقلاب» در مسجد جمکران برگزار شد

از دیگر فعالیت‌های اعضاء هیئت فاطمیون برگزاری اردوهای آموزشی، تفریحی و زیارتی است که تازه ترین برنامه تدارک دیده شده این هیئت برگزاری اردوی پژوهشی و زیارتی قم جمکران بود. یکی از ویژه برنامه های این اردوی یک روزه نشست تخصصی «روندهای انقلاب اسلامی» با سخنرانی حجت‌الاسلام غنایی و خاکی بود که هرکدام به‌ترتیب به موضوعات روندشناسی غرب و نیازهای جابجایی مرکزیت تمدن پرداختند. 

محمدرضا مروی مسئول برگزاری این رویداد که خود از هنرجویان مرکز آموزش به شمار می رود ضمن اعلام این خبر افزود: امروز در بین تحلیل‌گران و پژوهشگران، موضوع آیندۀ انقلاب اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو در این نشست، روندشناسی گذشته، حال و آیندۀ غرب و نسبت‌ها و تمایزهای انقلاب اسلامی با این روندها در جمع هنرجویان مرکز آموزش حوزه هنری مورد بحث قرار گرفت.

نشست تخصصی «بررسی روندهای انقلاب» در مسجد جمکران برگزار شد

این فعال فرهنگی به برخی از مباحث طرح شده درنشست اشاره کرد وافزود: شناخت افق‌ها، آرمان‌ها و مقاصد انقلاب، بررسی توانایی‌های انقلاب برای رسیدن به اهداف، روندشناسی و شناخت توالی تحولات از گذشته تا امروز در مسیر تحقق آیندۀ انقلاب از مهم ترین نکات ارائه شده در این نشست بود.

همچنین در این نشست چگونگی رسیدن انقلاب اسلامی به سطح یک تمدن جهانی باتوجه به وظایف تعریف شده مورد بررسی قرار گرفت .

مروی درپایان گفت: این نشست می‌تواند مقدمه و بستری برای بحث‌های آینده‌پژوهی باشد که احتمالاً پژوهشگران در برنامه های آینده به آنها خواهند پرداخت.

شایان ذکر است هیئت فاطمیون با تلاش وهمت هنرجویان مرکز آموزش حوزه هنری مراسم های اعیاد و عزای اهل بیت علیه السلام را به شکل مختلف برگزار کرده است که جدیدترین فعالیت آن برپایی اردوی زیارتی پژوهشی قم جمکران بود.

نشست تخصصی «بررسی روندهای انقلاب» در مسجد جمکران برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha