۱۴۰۲.۰۷.۰۹

زهرا بخشی - خبرنگار: کتاب «هنوز برادرم هست» به قلم منصوره قنادیان روایتگر خاطرات و زندگی شهید عباس رستمی از زبان برادر دوقلویش محمد رستمی است. کتاب، زندگی سراسر پرماجرا و پرشور و هیجان دو برادر دوقلو را به تصویر می‌کشد که یکی از آن‌ها به شهادت می‌رسد و برادر دیگر تمام این خاطرات را نقل می کند. کتاب «هنوز برادرم هست» از تازه‌ترین آثار منتشر شده در انتشارات سوره مهر است و به بهانه هفته دفاع مقدس به گفت و گو با نویسنده آن پرداخته‌ایم.

هدفتان از نوشتن این کتاب چه بود؟

با توجه به اینکه نوجوانان امروز تشنه حقیقت بوده و به دنبال خاطرات و زندگی‌نامه شهدا هستند، ذائقه مخاطب می‌طلبد که این مسائل بازگو شود و  من این کتاب را بر اساس نیازها و خواسته‌های مخاطب امروز نوشتم. در جایی مقام معظم رهبری فرموده اند: «جنگ یک گنج» است که دستاوردها و ارزش های فرهنگی زیادی در این گنج نهفته است. با توجه به این موضوع که  نوجوان امروز یک رها شدگی و یک بی هدفی در فضای مجازی دارد، ضرورت این نیاز را در جامعه احساس کردم ، زیرا نوجوان احتیاج دارد به دانستن حقایق و اتفاقاتی که در  گذشته کشورش رخ داده است.

چرا برای نوشتن کتاب، شخصیت شهید عباس رستمی را انتخاب کردید؟

براداران دوقلویی که تمام حالات، روحیات، افکار و حتی نگرانی‌ها و اضطراب‌هایشان یکی بود برایم جالب بود. خصوصا اینکه یکی از این دو برادر راهش به شهادت ختم می شود و قل دیگر می ماند  تا زندگی جذاب و عاقبت بخیر شدن برادرش را روایت کند. این دو برادر فعالیت ها و مبارزات فراوانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و به همین  دلیل تصمیم گرفتم از نگاه برادر دوقلو، خاطرات این شهید بزرگوار را از کودکی تا به شهادت به رشته تحریر دربیاورم.

بیشتر اوقات در نوشتن چنین کتاب هایی نویسنده به سراغ همرزم، همسر و یا دوست شهید می رود، شما از زبان برادر دوقلوی شهید رستمی این کتاب را نوشتید؛ این تجربه چگونه بود؟

 خیلی جذاب و دلنشین بود. یک برادر، خاطرات برادر شهید خود را قدم به قدم از دوران کودکی شان تعریف می کرد که احوالات و خاطراتشان یکی بود. تمام این خاطرات بعد از راستی آزمایی به رشته تحریر درآمد.

بازتاب این کتاب در بین دوستان، آشنایان و همرزمان شهید عباس رستمی چگونه بود؟

باید بگویم دوستان، آشنایان و همرزمان شهید عباس رستمی منتظر این کتاب بودند.  وقتی کتاب به چاپ رسید با استقبال خوبی روبه رو شد. اطلاع رسانی در فضای مجازی و در رسانه ها بسیار خوب بود و کتاب به شکل گسترده ای به نسل جوان و در کل به جامعه معرفی شد. با پیگیرهایی که انجام شد متوجه شدم که کتاب «هنوز برادرم هست»  به جایگاه واقعی خود در جامعه رسیده است که به نظر من همه این ها به لطف و عنایت شهید عباس رستمی بوده است. این کتاب روز شنبه 8 مهرماه به مناسبت هفته دفاع مقدس در اداره ارشاد شهرستان ری و با حضور رئیس اداره ارشاد این شهرستان و همچنین خبرنگاران در فرهنگسرای «ولا» رونمایی شد و در این جلسه به  نقد و بررسی این کتاب  که حول محور فرهنگ شفاهی دفاع مقدس می پرداخت پرداخته و درباره آن صحبت و آسیب شناسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha