۱۴۰۲.۰۶.۲۷

دومین رویداد هنری «خانه‌ام خرمشهر» که قرار است به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شود، میزبان مرکز آفرینش‌های ادبی در خرمشهر خواهد بود.

رونمایی ۶ کتاب

سید مهدی ابطحی، دبیر دومین رویداد هنری خانه‌ام خرمشهر در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری؛ با اعلام اینکه این رویداد ۲-۴ مهرماه در مسجد جامع خرمشهر برگزار می‌شود، به بیان جزئیات این رویداد پرداخت و گفت: از مهمترین برنامه‌های این رویداد می‌توان به آیین رونمایی از ۶ رمان تازه منتشر شده با موضوع خرمشهر که توسط ۶ نفر از نویسندگان مرکز آفرینش‌های ادبی که از نویسندگان استان‌های سمنان، اردبیل و زنجان هستند، اشاره کرد.

به گفته ابطحی، در دومین رویداد هنری «خانه‌ام خرمشهر» همزمان چند کارگاه نقد با حضور هنرمندان و نویسندگان استان خوزستان برگزار می‌شود که به بررسی و نقد آثار ارائه شده می‌پردازند. همچنین چند دوره آموزشی برای علاقمندان و نویسندگان به حوزه ادبیات نیز برگزار خواهد شد.

تولید ۸ نماهنگ

وی در ادامه اعلام کرد: در این رویداد همچنین ۸ نماهنگ با حضور نویسندگان آثار رونمایی شده، تولید می‌شود. محتوای این نماهنگ‌ها بدین شکل است که نویسنده اثر در یک منطقه مانند رودخانه بهمن شیر و یا نخلستان که داستان اثر مورد نظر حول آن محور است، حاضر می‌شود و قطعه‌هایی از آن اثر را در آن منطقه بازخوانی می‌کند. این نماهنگ‌ها در هفته دفاع مقدس هر شب از شبکه سراسری سیما پخش خواهد شد.

شش کتاب، یک شهر

مراسم رونمایی از 6رمان تازه منتشر شده در رویداد خانه‌ام خرمشهر، در ویژه برنامه‌ای با عنوان «شش کتاب یک شهر» برگزار خواهد شد که این برنامه با کمک معاونت فرهنگی منطقه آزاد اروند، حوزه هنری خوزستان و به همت مرکز آفرینش‌های ادبی، عصر چهارم مهرماه در مسجد جامع خرمشهر صورت خواهد گرفت.

«بهزاد دانشگر» مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری از مراحل خلق این آثار اینطور گفت: این رمان‌ها در قالب دومین کارگاه رمان با موضوع خرمشهر تولید شده است. دوستان نویسنده طرح‌ها، ‌ایده‌ها و پیرنگ‌شان را از سراسر ایران به مرکز آفرینش‌های ادبی ارسال کردند و تعدادی از این آثار تأیید شد. نویسنده‌ها در سفری که به خرمشهر داشتند از نزدیک با بافت این شهرآشنا شدند و بعد از این سفر با مشاوره محمد کاظم مزینانی، شروع به نوشتن رمان‌ها کردند. در این دوره ۹ رمان تولید شد که ۲ رمان« تردید» نوشته عبدالرحمن اونق و« موندو» اثر محمدرضا آریانفر سال ۱۴۰۱ به چاپ رسید و رونمایی شد. همچنین رمان «تن نور» نوشته حسین قربانزاده مراحل چاپ را سپری می‌کند و 6 اثر دیگر در ویژه‌برنامه «شش کتاب یک شهر» رونمایی خواهد شد.

بنا به گفته مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری اسامی رمان‌ها به شرح زیر است: «خون براده‌هایی از شهر» نوشته مهدی زارع، « هفت هزار و سیصد و یک روز بعد» نوشته راضیه بهرامی، «وقتی حیات خواب بود» اثر الهه طاهریان، «بشکوچ» نوشته سلمان کریمی، « می‌حانه می‌حانه» نوشته محبوبه حاجیان نژاد و« نورچشمی» اثر مهدیه جلالی.

بر اساس این گزارش، اولین رویداد هنری «خانه‌ام خرمشهر» سوم خرداد ۱۴۰۲ مقارن با سالروز آزادسازی خرمشهر، در این شهر برگزار شد. برگزاری نمایشگاه گنجینه در شهرهای تهران و خرمشهر، رونمایی سه سردیس شهدای شاخص خرمشهر شهیدان سید محمد علی جهان آرا (فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر)، بهنام محمدی (مدافع ۱۳ ساله خرمشهر) و محسن وزوایی (از فاتحان خرمشهر) و نصب و رونمایی تابلو عکس صحنه‌پردازی شده خرمشهر اثر احسان باقری از برنامه‌های اجرا شده در قالب این رویداد بود.

داستان یک شهر در 6 کتاب

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha