۱۴۰۲.۰۶.۱۳

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجراهای هنری در قالب هفتمین همایش تئاتر مردمی راهپیمایی اربعین نقش مهمی در انعکاس حادثه کربلا دارد و ضرورت جهاد تبیین و روایت‌گری حادثه عاشورا را بر هنرمندان ما می‌نهد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، آیت الله عبدالکریم فرحانی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بازدید از موکب فرهنگ هنر حادثه کربلا را به عنوان بزرگ‌ترین و استثنائی‌ترین حادثه هنری در تاریخ تلقی کرد.

وی افزود: حضور مقدس سیدالشهدا به عنوان کارگردان در این صحنه، آن را به یک صحنه جاودانه در تاریخ بشریت تبدیل کرده است. در این صحنه، هر فرد نقش خود را ایفا می‌کند.

 آیت الله فرحانی اظهار داشت: اگر نگاه دقیق و ظریف امام حسین و کارگردانی آقا سیدالشهدا نبود، امروز ما این جاودانگی حادثه عاشورا را نداشتیم.

وی افزود: هنرمندان حوزه هنری با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در تلاشند تا این حادثه را در اربعین حسینی به نمایش درآورده و به رؤیت همگان برسانند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است که این کار هنری نقش مهمی در انعکاس این حادثه دارد و ضرورت جهاد تبیین و روایت‌گری حادثه عاشورا را بر هنرمندان ما می‌نهد.

آیت الله فرحانی از تلاش‌ها و برگزارکنندگان همایش بین المللی روایت راهیان تشکر کرده و بیان کرد که باید حمایت بیشتری از این حرکت هنری و هنرمندان متعهد داشته باشیم.

 وی افزود: خوزستان، دروازهٔ تشیع ایران اسلامی است و زمینه کار هنری و روایت‌گری شعر و شاعری در این منطقه بسیار بالاست ابراز امیدواری کرد که این جریان در خوزستان توسعه بیشتری پیدا کند و نقش مؤثر هنرمندان در این حادثه بیشتر آشکار شود.

هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین با عنوان روایت راهیان از یکم تا سیزدهم شهریور ماه در نقطه صفر مرزی شلمچه با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

این هنرمندان از پنجم تا پانزدهم شهریور ماه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha